eToro uruchamia LuxuryBrands, inteligentny portfel najbardziej luksusowych marek na świecie

foto: pixabay

4 maja 2022 r.: eToro, społecznościowa sieć inwestycyjna, ogłosiła dziś wprowadzenie LuxuryBrands – najnowszego dodatku do pakietu tematycznego Smart Portfolios, oferującego inwestorom długoterminową ekspozycję na branżę dóbr luksusowych.

Rynek dóbr luksusowych od zawsze opierał się przemijającym modom, zachowując niezbędną wartość i przyciągając klientów, czym zapewnił sobie kluczową siłę cenową.

„Pomimo cięć w wydatkach uznaniowych, spowodowanych pandemią, marki luksusowe zdecydowanie odbiły się od dna i z nawiązką utrzymały swoją wartość w świecie rosnącej inflacji” – powiedział Dani Brinker, szef portfeli inwestycyjnych w eToro.  „Ich ponadczasowy charakter sprawił, że są odporne na zmiany w popycie konsumenckim. Zaś po skurczeniu się w 2020 r., w 2021 r. rynek wzrósł o 13 do 15 proc., osiągając przy tym wartość 1,14 bilionów euro”. 

Ben Laidler, Global Markets Strategist w eToro, powiedział: „Akcje spółek luksusowych osiągały dobre wyniki w czasie pandemii, zarówno jeśli chodzi o 'wąski’ luksus, taki jak moda, wyroby skórzane, uroda, jak i 'szeroki’ luksus, w tym samochody, alkohole i odzież sportowa. Cieszą się one silnymi markami, dużymi marżami zysku i czynnikami wzrostu niepodlegającymi cykliczności, takimi jak ekskluzywność i status. To wszystko sprzyja wysokim wycenom i trendom, które utrzymają się niezależnie od niestabilności rynku.”  

Przyspieszony rozwój handlu elektronicznego wzmocnił pozycję marek luksusowych, a sklepy internetowe stały się motorem ożywiającym sektor. Monobrandowe sklepy internetowe stanowią obecnie prawie połowę (40 proc.) punktów sprzedaży konsumenckiej.

„Chiny zaspokajają jedną trzecią popytu na dobra luksusowe, a ich polityka zero-covidowa przyczynia się do wzrostu ekskluzywności i cen, co z kolei wpływa na przychody marek luksusowych. Wzrost znaczenia zrównoważonego rozwoju, integracja łańcucha dostaw oraz wielomarkowe konglomeraty luksusowe podwyższają bariery wejścia na rynek dla podmiotów go zakłócających, a słabe euro dodatkowo amortyzuje wysokie marże zysku. W rezultacie, marki luksusowe będą dobrze prosperować w świecie po-covidowym” – dodaje Ben Laidler.

Aby odzwierciedlić różnorodność sektorów w branży, LuxuryBrands Smart Portfolio prezentuje wysoce zdywersyfikowany tematycznie wybór 25 akcji, w tym marek takich jak Ferrari, Hermes i Marriott International, spółka macierzysta Ritz Carlton i St. Regis. Oferuje również dostęp do spółek macierzystych z branży mody, takich jak LVMH, do której należą Tiffany & Co. i Louis Vuitton; Kering, holding Gucci, Saint Laurent i Balenciaga; oraz Grupa Richemont, będąca właścicielem marki jubilerskiej Cartier i producenta zegarków IWC. Pełną listę firm można znaleźć tutaj.

Dani Brinker podsumowuje: „Umieszczając wybrane akcje w gotowym portfelu, umożliwiamy naszym klientom inwestowanie w dane obszary i zdobywanie ekspozycji na rynkach przy jednoczesnym zachowaniu istotnej dywersyfikacji w sektorze motoryzacyjnym, tekstylnym czy sektorze artykułów gospodarstwa domowego. Inwestując w marki LuxuryBrands, nasi klienci będą mogli mieć swój udział w jednym z najbardziej ponadczasowych segmentów dóbr konsumpcyjnych na świecie.”

Inteligentne portfele eToro oferują inwestorom gotową, w pełni alokowaną ekspozycję na różne ścieżki rynkowe. Łącząc kilka aktywów w ramach określonej metodologii i stosując pasywne podejście inwestycyjne, Inteligentne Portfele eToro stają się długoterminowymi rozwiązaniami inwestycyjnymi, oferującymi zdywersyfikowaną ekspozycję bez opłat  za zarządzanie aktywami.

Próg wejścia się od 500 dolarów. Inwestorzy mają dostęp do narzędzi i wykresów umożliwiających śledzenie wyników portfela, podczas gdy kanał społecznościowy eToro będzie informował ich na bieżąco o rozwoju sytuacji w sektorze. Na chwilę obecną, portfel ten nie jest dostępny dla użytkowników z USA.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.