W Polsce tradycyjne centrale telefoniczne mają połączenia z telefonami wewnętrznymi, których liczbę można oceniać nawet na 6 mln. Teraz takie centrale będą przenoszone do chmury, przez nowego międzynarodowego operatora telekomunikacyjnego, który zadebiutował na polskim rynku.
Firstcom Europe, międzynarodowy dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych w chmurze, zadebiutował na polskim rynku. Holding ma już oddziały w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji i Danii. Sektor, na którym funkcjonuje jest progresywny. Liczba terminali wewnętrznych central telefonicznych w grudniu 2017 r. na terenie Europy wynosiła 134,7 mln. W 2022 r. przewiduje się, że ilość ta będzie wynosiła 135,7 mln.
Bezpośrednią konkurencją rynkową dla Firstcom Europe nie są jednak działający na polskim rynku operatorzy telefonii stacjonarnej czy mobilnej.
– Naszym głównym konkurentem są producenci central telefonicznych, a takie centrale w Polsce mają mają 3-6 mln podłączonych telefonów wewnętrznych – mówi w rozmowie z MarketNews24 Marcin Marciniuk, Business&Product Manager Firstcom Europe. – To jest potencjał, który można przenieść do chmury, co daje możliwości rozbudowy takich central.
Do 2020 roku światowy rynek chmury obliczeniowej wzrośnie do 390 mld USD, co jasno wytycza kierunek, w którym zmierzają wszystkie branże. Dzisiaj przygotowanie firmy do pracy w chmurze nie jest już tylko dobrym rozwiązaniem, lecz koniecznością, w perspektywie utrzymania konkurencyjności. Równolegle rośnie segment UCaaS mający do roku 2024 roku osiągnąć poziom 79,3 mld USD.
Progres obejmuje także Firtscom Europe. W roku 2018 przychody grupy wyniosły 32,2 mln EUR. Do roku 2020 mają uplasować się na poziomie 76 mln EUR. W Polsce w 2019 r. przychody planowane są na poziomie 1 mln EUR. Dziś holding zatrudnia 190 specjalistów pracujących w 13 biurach w Europie.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis