Nastroje w handlu nieco gorsze niż przed miesiącem

Z najnowszego badania Comp Platformy Usług – operatora systemu M/platform – wynika, że wskaźnik Nastrojów Handlu Tradycyjnego w marcu br. spadł o 3,1 pkt. do poziomu 29,9 pkt. Wskaźnik dotyczący prognoz na kwiecień również zanotował spadek o 4,4 pkt. i wyniósł 47,2 pkt.

 

Cykliczne badanie prowadzone w oparciu o opinie użytkowników M/platform wykazało spadek optymizmu wśród detalistów zarówno w odniesieniu do obecnej sytuacji prowadzonych przez nich przedsiębiorstw, jak i oczekiwań na najbliższy miesiąc. Nastroje Handlu Tradycyjnego (NHT) w marcu zostały ocenione na 29,9 pkt., a oczekiwania wobec kwietnia (NHT+1) osiągnęły 47,2 pkt. Wskaźnik może przyjmować wartości od 0 do 100 punktów.

 

Uzyskane wyniki odbiegają od publikowanych wcześniej badań koniunktury. Wskaźnik GUS, koncentrujący się na handlu detalicznym, w porównywalnym okresie wzrósł o 3,3 pkt. Jeszcze mocniejsze sygnały wzrostowe napłynęły z Komisji Europejskiej, gdzie indeks koniunktury w handlu zwiększył się o 6,9 pkt.

 

Na nastroje detalistów największy wpływ może wywierać pogarszająca się sytuacja związana z pandemią. Kolejne lockdowny odciskają swoje piętno na badanych, którzy mimo delikatnej poprawy nastrojów w ubiegłym miesiącu, nadal podchodzą z dużym dystansem do najbliższej przyszłości. Na pozytywną ocenę koniunktury nie przekładają się również utrzymujące się na poziomie ok. 3% wskaźniki inflacji oraz prognozy zmniejszające poziom PKB w 2021 roku – ocenił Tomasz Jasinkiewicz, wiceprezes Comp Platformy Usług.

 

Badanie Nastrojów Handlu Tradycyjnego zostało przeprowadzone w ostatnim tygodniu marca wśród właścicieli sklepów korzystających z M/platform, systemu umożliwiającego detalistom bezpośrednie korzystanie z promocji handlowych producentów.

Metodologia NHT: Wskaźniki mogą przyjmować wartość od 0 do 100. Wynik powyżej 50 świadczy o nastrojach optymistycznych, a poniżej o przewadze opinii negatywnych. Oba wskaźniki będą publikowane na początku każdego miesiąca.

 

***

M/platform to pierwsza w Polsce cyfrowa platforma usług, która wspiera tradycyjne punkty handlowe. Umożliwia korzystanie z atrakcyjnych ofert promocyjnych od producentów uczestniczących w programie oraz integruje wiele dodatkowych usług takich jak analityka sprzedaży czy aplikacja hop&shop umożliwiająca prowadzenie programu lojalnościowego oraz bezpieczne zakupy w modelu „zamów i odbierz”. Platforma zrzesza już ponad 12.000 sklepów handlu tradycyjnego na terenie całego kraju.

Więcej informacji:

https://mplatform.com.pl/

https://hopshop.pl/

 

Kontakt dla mediów:

Bartosz Sosnówka

communications manager

E: Bartosz.sosnowka@dwapiar.pl

M: 517 476 361

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.