W internecie czytamy o żywności ekologicznej, ale kupujemy ją na targach i w dyskontach

foto: pexels

Wiedzę o ekologicznych produktach żywnościowych najchętniej czerpiemy z internetu, ale żeby je kupić wolimy najpierw zobaczyć towar – wynika z analiz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Produkty ekologiczne połowa z nas raz w miesiącu kupuje na targowiskach i bazarach, podobny odsetek sięga po nie w dyskontach. Na zamówienie online decyduje się tylko ok. 4% Polaków. Pandemia może przełamać tę tendencję. Dane Farmy Świętokrzyskiej wskazują, że w 2020 roku sprzedaż jedzenia ekologicznego wzrosła w ich sklepie internetowym o 135% w porównaniu rok do roku. 

Rozwój sprzedaży online produktów ekologicznych idzie w parze ze wzrostem świadomości konsumentów. Coraz szybciej przybywa osób, które chętnie czytają składy, patrzą na certyfikaty i sięgają po produkty bio. Cena przestaje być barierą. Wiadomo, że wyższy koszt produkcji ekologicznej podraża towar, ale klienci chcą płacić za jakość. Pandemia tylko przyspiesza ten trend. W 2020 roku sprzedaż produktów ekologicznych w Polsce wzrosła o około 30%. Natomiast w naszym sklepie internetowym w minionym roku zanotowaliśmy podwójny wzrost sprzedaży. Widzimy, że osoby, które raz zdecydowały się na zakupy żywności online i były zadowolone, wracają. Zakładamy zatem utrzymanie trendu wzrostowego  mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Z danych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego wynika, że najwięcej konsumentów, bo ponad 50%, raz w miesiącu decyduje się na zakup ekologicznego jedzenia na targowisku lub bazarze. Na drugim miejscu są dyskonty, w których jedzenie bio kupuje ok. 45% zapytanych. Eksperci zakładają, że w większości przypadków są to pojedyncze produkty, ze względu na wciąż ograniczony asortyment. Podium zamykają sklepy specjalistyczne, takie jak piekarnia, które raz w miesiącu są źródłem ekologicznej żywności dla ok. 42% klientów. Kolejne miejsca zajmują sklepy osiedlowe, gospodarstwa ekologiczne i zakupy prosto od rolnika oraz hipermarkety i supermarkety. Do comiesięcznych zamówień takiego jedzenia online przyznaje się ok. 4% konsumentów.

Wiedzę o produktach bio czerpiemy z internetu

Mimo że do zakupów żywności bio online Polacy dopiero się przekonują, to internet jest głównym źródłem wiedzy o takich produktach – wynika z analiz SGGW. Konsumenci szukają informacji przede wszystkim na portalach poświęconych tematyce żywieniowej, stronach internetowych producentów żywności ekologicznej i stronach sklepów internetowych. Ważnych opinii dostarczają im też rodzina i znajomi oraz etykiety produktów.

Od poszukiwania informacji o produktach ekologicznych w internecie do ich zakupu droga nie jest daleka, dlatego można to uznać za kolejny aspekt sprzyjający zakupom takiej żywności online. Dodatkowo, w sieci dużo czasu spędzają młodzi ludzie, którzy są świadomi, interesuje ich weganizm, ochrona środowiska, zrównoważona produkcja i ograniczanie śladu węglowego mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

***

Farma Świętokrzyska to certyfikowane ekologiczne gospodarstwo rolne, a jednocześnie jedna z największych polskich firm oferujących ekologiczne warzywa, owoce oraz przetwory. Firma, która powstała w 2002 roku, na 348 hektarach uprawia ponad 30 rodzajów ekologicznych warzyw i owoców. We własnej przetwórni produkuje obecnie ponad 60 produktów bio, bazujących na zdrowych, autorskich recepturach. Farma Świętokrzyska współpracuje zarówno z dużymi sieciami handlowymi, jak i odbiorcami hurtowymi i detalicznymi. Swoje produkty oferuje również we własnym sklepie internetowym BIOzFarmy.pl.

Kontakt dla mediów:

Monika Banyś

Biuro Prasowe Farmy Świętokrzyskiej
t. +48 500 140 263

  1. monika.banys@zoom-bsc.pl

 

Luiza Rosłon

Biuro Prasowe Farmy Świętokrzyskiej
t. +48 500 140 254

  1. luiza.roslon@zoom-bsc.pl

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.