Kup teraz, zapłać później i miej oko na wydatki. Użytkownicy Twisto mogą lepiej monitorować swoje wydatki dzięki usłudze TapiX

Twisto to popularny fintech, który umożliwia swoim klientom m.in. odroczenie płatności za wybrany produkt. Dzięki wdrożeniu funkcji TapiX użytkownicy aplikacji Twisto mogą także przejrzeć swoje wydatki i sprawdzić, gdzie został dokonany zakup. – Dzięki temu rozwiązaniu uzyskaliśmy większy poziom satysfakcji klientów i przywiązania do naszych produktów – mówi Pavel Prucek z Twisto.

Twisto to fintech, który oferuje klientom możliwość zakupu towaru, a następnie zarządzanie daną płatnością np. odroczenie lub podział na raty do 12 miesięcy. Wystarczy się zarejestrować, aby dzięki aplikacji połączonej z kartą zapłacić za towar nawet do 45 dni później. Firma nie pobiera za to dodatkowych opłat. Z kolei osoby niezarejestrowane mogą przesuwać płatność o 30 dni w e-sklepach, które wdrożyły Twisto jako metodę płatności.

Śledź swoje zakupy

W 2017 roku Twisto rozpoczęło współpracę z Dateio, dostawcą usługi TapiX. Rozwiązanie umożliwia konsumentom lepszy monitoring swoich wydatków. Kolejną istotną funkcjonalnością jest dokładnie prześledzenie lokalizacji sklepów, w których dokonywane były zakupy. Wgląd do szczegółów transakcji jest dostępny w aplikacji Twisto od marca 2018 roku, zaś rozwinięta kategoryzacja zakupów została uruchomiona rok później.

– Na początku chcieliśmy zaoferować naszym klientom najlepsze oferty i funkcję cashback, ale odkryliśmy, że posiadanie lepszego widoku transakcji ma większą wartość dla naszych użytkowników – mówi Pavel Prucek, Head of Product Twisto.

Satysfakcja klientów

Jak dodaje, dzięki TapiX fintech ma bogatszy wgląd do danych transakcyjnych klientów, dzięki czemu może zaoferować im bardziej przyjazny sposób monitorowania wydatków. Na przykład, w szczegółach transakcji widać logo i nazwę sprzedawcy. Dodatkowo, klienci mogą sprawdzić, gdzie został dokonany zakup, klikając na mapę w szczegółach transakcji.

– Dzięki dokładności danych TapiX nasi klienci mają lepszy wgląd w to, za co ostatnio zapłacili. Taka przejrzystość przekłada się na większą satysfakcję klientów i ich przywiązanie do naszych produktów. Zmniejsza to również koszty operacyjne związane z obsługą klienta i obciążeniami zwrotnymi – mówi Pavel Prucek.

Jak to działa?

TapiX to oparta na chmurze, działająca w strukturze REST API usługa, która przekształca surowe dane transakcyjne z kart w znaczące informacje zawierające nazwę i logo sklepu, adres z GPS oraz kategoryzację firm. Wysoka dokładność danych jest kluczową wartością dodaną Dateio.

Działała to tak, że klient dokonując płatności kartą w punkcie sprzedaży wysyła informację do banku o tym, że transakcja została przeprowadzona. Następnie bank wywołuje TapiX REST API z zapytaniem o lokalizację płatności, poprawną nazwę sprzedawcy, logo sprzedawcy, adres URL i Google Place ID. Na koniec klient może przejrzeć w aplikacji bankowej dokładną historię transakcji, których dokonał. TapiX sprawdza się też przy realizowaniu płatności identyfikując np. comiesięczne subskrypcje za takie usługi, jak Netflix czy Spotify.

Korzyści

Dzięki usłudze TapiX użytkownicy mogą lepiej zarządzać swoimi finansami i lepiej kontrolować to, na co wydają swoje pieniądze. Z kolei użytkownik instytucjonalny, np. bank lub dostawca serwisu płatności, otrzymuje zaawansowaną analitykę danych, dzięki której może lepiej poznać swoich klientów. Zarządzanie danymi w taki sposób pozwala ograniczyć koszty operacyjne, a intuicyjny interfejs użytkownika otwiera szeroki zakres zastosowań dla bankowości internetowej.

O Dateio:

Dateio powstało w 2013 roku w Pradze. Jest szybko rozwijającą się firmą z branży fintech i pionierem marketingu powiązanego z kartami płatniczymi w regionie CEE. Dateio umożliwia sprzedawcom detalicznym kierowanie do klientów banków partnerskich ofert powiązanych z kartami płatniczymi, przygotowywanych na podstawie wcześniejszych zachowań zakupowych klientów. Partnerami Dateio są największe banki i detaliści w regionie.

Firma zatrudnia teraz 40 pracowników. Dateio jest obecne w Czechach, Słowacji, Rumunii, Polsce i Holandii. Wśród jej klientów znajduje się 15 instytucji finansowych.

Flagowym produktem Dateio jest TapiX, rozwiązanie dla instytucji finansowych, które wykorzystuje dane dotyczące płatności, oferując lepsze doświadczenie i personalizację, które stawiają potrzeby użytkowników w centrum uwagi.

Misją Dateio jest dostarczenie maksymalnego zakresu szczegółowych danych. Dateio zapewnia środki do budowania silniejszych powiązań z użytkownikami końcowymi dla tradycyjnych banków, fintechów i challenger banków na całym świecie.

O Twisto:

Twisto powstało w 2013 roku. Fintech oferuje klientom w Europie Środkowo-Wschodniej (obecnie w Czechach i Polsce) mobilny sposób zarządzania codziennymi transakcjami i finansami. Jest zasilany przez aplikację płatniczą i kartę oferowaną przez Mastercard.

Z usług Twisto korzysta ponad 1,3 mln klientów w Polsce i w Czechach. Blisko 170 tys. osób to zarejestrowani użytkownicy aplikacji. Prawdziwym impulsem dla rozwoju firmy było uruchomienie w styczniu 2018 roku oferty kart i rozszerzenie oferty POS. Obecnie Twisto zatrudnia ponad 130 pracowników zlokalizowanych w biurach w Pradze (HQ) i Warszawie.

Twisto oferuje dwa kluczowe filary: metodę płatności Kup Teraz Zapłać Później (Twisto Pay) w zintegrowanych sklepach internetowych oraz limit miesięczny przypisany doi konta Twisto. W ramach konta Twisto klienci mogą skorzystać z 45-dniowego okresu bezodsetkowego na spłatę swoich zakupów, odroczyć płatność za zakupy lub rozłożyć je na kilka rat.

Aplikacja umożliwia też podzielenie na 3 raty za 0 zł płatności za zakupy w sklepach internetowych. Dodatkowo Twisto oferuje swoim użytkownikom usługę cashback w ponad 850 sklepach internetowych, a także płatności mobilne.

Rynek usług „buy now, pay later” rozwija się bardzo dynamicznie. W Polsce szacuje się, że co trzeci sklep internetowy daje możliwość odroczonej płatności. Światowym liderem pod kątem nowoczesnych rozwiązań finansowych pozostaje Wielka Brytania.

 

 

 

 

Pytania dla mediów:

Matylda Setlak

Account Director All 4 Comms

  1. +44 (0) 2081 900 326
  2. +48 (0) 123 121 769
  3. +44 (0) 7737 163 194
  4. matylda@all4comms.com

www.all4comms.com

 

 

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.