Jak operator komórkowy zwiększył miesięczną sprzedaż o 70 proc. dzięki monitoringowi Internetu

foto: sitebuilderreport.com

Dotychczas w 2021 r. na Facebooku pojawiło się 214 mln wypowiedzi publicznych tylko w języku polskim. Na Twitterze opublikowano ponad 103 mln postów, na Instagramie 5 mln, a na blogach i forach dodano 34 mln wpisów. Firmy, które chcą osiągnąć sukces na rynku, powinny zwrócić uwagę na te liczby i skupić się na analizie opinii Internautów.  Dzięki współpracy z polskim SentiOne przy monitoringu Internetu operator komórkowy MobileVikings zwiększył miesięczną sprzedaż o 70 proc., a zasięgi aż o 300 proc.

 

Wśród działających na polskim rynku operatorów nowatorskim działaniem wyróżnia się Mobile Vikings. W analizie wyników swoich kampanii skorzystał z pomocy SentiOne, polskiej firmy wspierającej marki w monitoringu Internetu i automatyzacji obsługi klienta z użyciem zaawansowanej sztucznej inteligencji.

 

Dzięki analizie opinii Internautów zasięgi Mobile Vikings wzrosły o 300 proc. miesięcznie

Bieżący monitoring reakcji na działania firmy przyniósł błyskawiczne efekty. W porównaniu do 12 miesięcy przed jego wprowadzeniem miesięczne zasięgi Mobile Vikings wzrosły średnio aż o 300 proc., a miesięczna sprzedaż o 70 proc. Naszym głównym celem w 2020 r. było skupienie się na podniesieniu zasięgu – mówi Magdalena Broj, Head of Communication w Mobile VikingsDzięki wprowadzeniu nowej metody pracy oraz korzystaniu z narzędzi SentiOne mogliśmy dokładnie monitorować efekty naszych działań i na bieżąco modyfikować kolejne zaplanowane akcje. W rezultacie osiągnęliśmy stabilne wzrosty, a w obliczu takich wyników trudno ocenić współpracę z SentiOne inaczej, niż pozytywnie. Z chęcią będziemy ją kontynuować.

 

W przypadku kampanii internetowych liczy się przede wszystkim nieustanna, bieżąca analiza wyników i błyskawiczne reagowanie – mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing w SentiOne, polskiej firmie zajmującej się monitoringiem Internetu i automatyzacją obsługi klienta z użyciem zaawansowanej sztucznej inteligencji – Dotychczas w 2021 r. na Facebooku pojawiło się 214 mln wypowiedzi publicznych tylko w języku polskim. Na Twitterze opublikowano ponad 103 mln postów, na Instagramie 5 mln, a na blogach i forach dodano 34 mln wpisów. Analizując te wypowiedzi, można poznać sugestie i zastrzeżenia Internautów, odnieść się do nich i ewentualnie uwzględnić je w działaniach, co przełoży się na wizerunek firmy przyjaznej i zwracającej uwagę na potrzeby konsumentów. 

 

Zdaniem Polaków firmy powinny angażować się w cele społeczne

Mobile Vikings, którego siedziba mieści się we Wrocławiu, postanowiło skoncentrować się na lokalnych działaniach charytatywnych i proekologicznych. Firma m.in. adoptowała wilka z wrocławskiego ZOO, sfinansowali zakup testów na COVID-19 dla Wrocławskiego Hospicjum Bonifratrówi wsparli pierwsze polskie schronisko dla koni TARA. Z kolei specjalny projekt Viking Support stworzony na czas pandemii miał na celu pomóc w walce z koronawirusem. Wykorzystano HelpDesk firmy, by zorganizować infolinię dla osób, które potrzebowały pomocy w codziennych sprawach, jak zakupy czy wyprowadzenie psa w trakcie przebywania na kwarantannie. Wsparcie nieśli wolontariusze z różnych organizacji, a nierzadko sami pracownicy Mobile Vikings. W czasie lockdownów zorganizowali również akcję Virusong, w ramach której zachęcali do nagrywania i udostępniania w social media piosenek o tym, co najbardziej denerwuje ludzi zamkniętych w domach, by pomóc im rozładować negatywne emocje i uświadomić, że są w nich osamotnieni.

 

Firma Mobile Vikings jest obecna w Polsce od 2013 r., a jej oferta obejmuje usługi telekomunikacyjne na kartę oraz internet mobilny. Obecnie ma w swojej bazie ponad 75 000 aktywnych kart SIM. Nie reklamuje się za pomocą tradycyjnych mediów masowych, jak telewizja, a jego aktywność marketingowa i sprzedażowa ogranicza się niemal w całości do kanałów online. W związku z tym nietypowym jak na nasze realia modelem biznesowym firma stanęła przed wyzwaniem, jakim było dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców i zwiększenie rozpoznawalności marki. Z kolei SentiOne już od 10 lat rozwija swoje algorytmy sztucznej inteligencji. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego silnika rozumienia języka naturalnego rozpoznają one intencje autorów wypowiedzi z trafnością na poziomie 96 proc. i są w stanie wskazać towarzyszące im emocje – radość, smutek, złość, rozczarowanie, a nawet sarkazm. Każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi.

 

SentiOne SA, polska spółka założona w 2011 roku, wspiera marki w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii AI. SentiOne oferuje klientom szeroki wachlarz rozwiązań: od monitoringu Internetu i zintegrowanej platformy obsługi klienta, po boty konwersacyjne nowej generacji. Rozwiązania SentiOne były stosowane na całym świecie przez takie marki jak Procter & Gamble, McDonald’s, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom, Saatchi & Saatchi i wiele innych. Firma posiada biura w Gdańsku, Warszawie, Londynie, Ostrawie, Budapeszcie, Monachium, Eindhoven i Meksyku, a produkty zostały wdrożone u ponad 400 klientów na rynkach europejskich, a także w USA, Kanadzie, Meksyku, Kolumbii i Brazylii.

 

Więcej informacji:

https://sentione.com/pl    https://www.facebook.com/SentiOnePL/  https://www.linkedin.com/company/sentione/

https://twitter.com/sentionepl  https://instagram.com/sentione/ https://www.youtube.com/user/sentionepl

 

 

 

 

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.