86 proc.ankietowanych chce regulacji prawnej dla pracy zdalnej, a już 64 proc. oczekuje od pracodawcy dofinansowania do sprzętu

foto: stock up, Matthew Henry

Przed pandemią ponad połowa ankietowanych przez ClickMeeting, polską platformę do webinarów, wcale nie pracowała zdalnie, natomiast 30 proc. robiło to częściowo. Natomiast w czasie kwarantanny społecznej, aż 88 proc. osób zaczęło pracować poza biurem. Obecnie 48 proc. osób deklaruje pracę z domu w pełnym, a 21 proc. w częściowym wymiarze czasu. Dodatkowo ankietowani twierdzą, że lubią wykonywać obowiązki z domu (74 proc.), a to rozwiązanie ma więcej zalet niż wad (53 proc.). W tych modelach pracy pomagają platformy do kolaboracji, webinarów i konferencji.

 

Praca zdalna z dnia na dzień stała się rzeczywistością. Podczas gdy przed pandemią tylko 15 proc. osób pracowało zdalnie, w czasie kwarantanny społecznej ta proporcja się odwróciła i tylko 7 proc. osób nie pracowało w ten sposób. W tym momencie część firm zdecydowało się jednak na powrót do pracy stacjonarnej, co deklaruje 48 proc. ankietowanych lub do modelu hybrydowego, czyli łączonego co stwierdziło 21 proc..

 

Rozwiązanie zdalne szybko przypadło Polakom do gustu. Siedmiu na dziesięciu badanych stwierdziło, że lubi ten model wykonywania obowiązków zawodowych. W dodatku 53 proc uznało, że to rozwiązanie ma więcej zalet niż wad lub jest takie samo  dla 26 proc. jak praca stacjonarna. Tym bardziej że dla 76 proc. badanych ten model to duża oszczędność czasu.

 

Tylko 14 proc. osób twierdzi, że praca na odległość ma więcej wad. Wśród najczęściej wymienianych trudności, jest brak kontaktu z ludźmi. Co drugiej osobie brakuje lub bardzo brakuje częstego kontaktu ze swoimi współpracownikami. Dlatego też 58 proc osób zadeklarowała, że najchętniej korzystaliby z modelu hybrydowego, czyli połączenia pracy stacjonarnej i pracy zdalnej.

 

Jak wynika z badania, Polacy polubili zdalne wykonywanie obowiązków zawodowych. Dziś jest to nie tylko możliwe, ale też wygodne rozwiązanie dzięki rozwiniętym platformom do kolaboracji, webinarów i wideokonferencji, takich jak ClickMeeting. Za pomocą narzędzia można nie tylko się zobaczyć i porozmawiać, ale też udostępnić swój ekran lub pliki czy nagrać całe spotkanie. To powoduje, że działania zespołów, których członkowie są daleko od siebie, nadal są efektywne, a managerowie mogą w łatwiejszy sposób podtrzymywać zaangażowanie i zarządzać oczekiwaniami swoich pracowników. – mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting

 

Warto też wspomnieć, że praca zdalna nie była do tej pory uregulowana w kodeksie pracy, co ma się jednak niedługo zmienić, tym bardziej że Polacy tego oczekują. Jak wynika z badania, aż 86 proc. osób widzi, że prawne uregulowanie tego jest potrzebne. Tym bardziej, jeśli chodzi o dostarczenie przez pracodawcę narzędzi niezbędnych do wykonywania obowiązków z domu. Także w tej kwestii pracownicy mają swoje preferencje. Na przykład, 64 proc. badanych chce, żeby pracodawca dofinansowywał im Internet, krzesła, biurka lub innego sprzętu niezbędnego do wykonywania pracy w domowym zaciszu. Z kolei 36 proc. w związku z pracą zdalną oczekuje większych zarobków.

ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 7 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie, od tego w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób korzystać z funkcjonalności narzędzia.

 

Bezpieczeństwo użytkowników

ClickMeeting ma jasny model biznesowy, gdzie walutą nie są dane osobowe. Dane nie są wykorzystywane do innych celów niż świadczenie usług wideokonferencji. To oznacza, że nie są przekazywane partnerom zewnętrznym czy stosowane do profilowanych kampanii reklamowych. Clickmeeting udostępnia też dodatkowe funkcjonalności podnoszące bezpieczeństwo jak na przykład: dostęp poprzez hasło lub token, nagrywanie jedynie wybranych obszarów okna webinarowego, ukrywanie listy uczestników czy manualne zatwierdzanie osób rejestrujących się na webinar.

 

Badanie zrealizowane w dniach 18 a 27 sierpnia 2020 roku, na grupie 475 osób, metodą CAWI.

 

www.clickmeeting.pl

https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs

https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/

https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.