Kontynuacja dobrych nastrojów w handlu tradycyjnym

foto: fancycrave

Czerwcowe wyniki badania Nastrojów Handlu Tradycyjnego (NHT) świadczą o utrwaleniu optymizmu wśród przedsiębiorców prowadzących sklepy handlu tradycyjnego. Ocena respondentów ankiety przeprowadzonej w ramach M/platform wzrosła aż o 13,2 pkt. w stosunku do maja, wynosząc 65,0 pkt. w skali od 0 do 100.

 

Jest to najwyższa wartość wskaźnika Nastrojów Handlu Tradycyjnego w tym roku. Wskaźnik oczekiwań na kolejny miesiąc – NHT+1 – wyniósł natomiast 64,1 pkt., co stanowi spadek o 3,2 pkt. w stosunku do maja, lecz jest to już trzeci miesiąc z rządu, kiedy zdecydowanie przekroczył próg 60,0 pkt. Czerwiec był drugim kolejnym miesiącem, w którym mogliśmy zaobserwować wzrostowy trend obrotów w sklepach tradycyjnych.

 

Porównując ubiegły miesiąc do czerwca 2020 r., obroty w kanale tradycyjnym były wyższe o 4,5%, co wskazuje, że pozytywna tendencja zaczyna się umacniać. Za wzrosty w dużym stopniu były odpowiedzialne produkty świeże i na wagę, jak mięso, wędliny, owoce, warzywa czy nabiał, ale także wyroby tytoniowe, które zanotowały wzrost o 4,6%. Podobnie jest w maju, wzrosła również wartość sprzedaży napojów bezalkoholowych (o 13,0%) oraz mrożonek, w tym lodów (o 10,5%), na co oczywisty wpływ miały wysokie temperatury. – Czynnik pogodowy był także sprzymierzeńcem dla innej bardzo ważnej kategorii w handlu tradycyjnym. Po raz pierwszy od kilku miesięcy odwrócił się spadkowy dotychczas trend dla kategorii piwa, która w czerwcu odnotowała wzrost o 0,8% w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku – skomentowała badanie Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. Analiz Rynkowych M/platform.

Analitycy M/platform, cyfrowej platformy usług, wspierającej tradycyjne punkty handlowe, na początku każdego miesiąca analizują nastroje wśród właścicieli i kierowników tradycyjnych sklepów. Wyniki badania pozwalają określić ogólne nastroje w handlu detalicznym, a także prognozy na kolejne miesiące.

Metodologia NHT: Wskaźniki mogą przyjmować wartość od 0 do 100. Wynik powyżej 50 świadczy o nastrojach optymistycznych, a poniżej o przewadze opinii negatywnych. Oba wskaźniki będą publikowane na początku każdego miesiąca.

 

***

M/platform to pierwsza w Polsce cyfrowa platforma usług, która wspiera tradycyjne punkty handlowe. Umożliwia korzystanie z atrakcyjnych ofert promocyjnych od producentów uczestniczących w programie oraz integruje wiele dodatkowych usług takich jak analityka sprzedaży czy aplikacja hop&shop, umożliwiająca korzystanie z ogólnopolskiego programu lojalnościowego oraz bezpieczne zakupy w modelu „zamów i odbierz”. Platforma zrzesza już ponad 12.000 sklepów handlu tradycyjnego na terenie całego kraju.

Więcej informacji:

https://mplatform.com.pl/

https://hopshop.pl/

 

Kontakt dla mediów:

Bartosz Sosnówka

communications manager

E: Bartosz.sosnowka@dwapiar.pl

M: 517 476 361

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.