Jak wspierać nawyki żywieniowe pracowników w pandemii?

foto: pexels

Dbanie o zdrowe nawyki, w tym troska o właściwą dietę i regularność posiłków, wpływa nie tylko na ogólne samopoczucie, ale też efektywność w pracy. Badania pokazują, że zbyt późno jemy pierwszy posiłek, zapominamy o drugim śniadaniu, nie włączamy do diety warzyw i owoców. Poczucie głodu oraz brak odpowiedniego nawodnienia organizmu również obniżają efektywność. Pracodawcy mają do dyspozycji narzędzia wspierające nawyki żywieniowe swoich pracowników, np.  karty lunchowe. Jakie zalety ma to rozwiązanie, biorąc pod uwagę obecne czasy oraz dominujący model pracy zdalnej i hybrydowej?

 

Jak jada polski pracownik?

 

Produktywność w pracy to proces, który zaczyna się dużo wcześniej niż w momencie włączenia komputera i sprawdzenia listy zadań na dany dzień. To proces, na który wpływ mają nasze codzienne nawyki, takie jak sen, aktywność fizyczna i zdrowe odżywianie.

 

Nawyki żywieniowe pracowników wzięła pod lupę w 2020 roku firma Dailyfruits. Wyniki badania pokazują, że aż 76% pracujących Polaków ma dietę ubogą w wartości odżywcze – ponad 40% nie zjada codziennie warzyw, a niemal 50% owoców. O najważniejszym posiłku, bez którego nie powinno się zaczynać dnia, a tym bardziej wymagającej pracy fizycznej lub umysłowej, zapomina 46% respondentów. Połowa z badanych nie dba o właściwe nawodnienie organizmu, co może skutkować trudnościami z koncentracją, bólami głowy czy ospałością. 58% pracujących Polaków uważa, że głód wpływa na ich efektywność.

 

Rozwiązania dla firm

 

Pracodawcy, którym zależy na dobrostanie swoich podwładnych, dysponują świadczeniami pozapłacowymi wspierającymi wellbeing. W obliczu zamknięcia obiektów sportowych, braku możliwości oferowania posiłków w miejscu pracy (np. w zakładowej stołówce czy w ramach owocowych dni tygodnia), firmy mogą zapewnić swoim pracownikom nowoczesne i bezpieczne karty lunchowe. Według badania Wellbeing Indicator 2019, zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna czy wysypianie się podnosi produktywność pracowników o 25 proc. Co więcej, o 27 proc. obniża się absencja zatrudnionych, którzy dbają o zdrowe nawyki.

 

Korzyści dla pracowników

 

Karta lunchowa to rozwiązanie na miarę obecnych czasów – można z niej korzystać, nie wychodząc z domu, dokonując płatności online. Użytkownik karty może wybierać spośród ofert restauracji i sieci handlowych, ale też zamawiać posiłki poprzez internetowe platformy z dostawą do drzwi. Karty lunchowe oferowane przez Ederned Polska są ważne nawet przez 4 lata, a dzięki kompatybilności z płatnościami mobilnymi w Apple Pay, Google Pay i Samsung Pay, nie ma ryzyka zgubienia lub kradzieży karty.

 

W wyniku pandemii piramida potrzeb pracowników zmieniła się. Pracodawcy, którym zależy na dobrostanie swojego zespołu, nawet jeśli praca z biura przeniosła się do domów czy jest realizowana w modelu hybrydowym, mogą wspierać pracowników w kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych. Jednym ze sposobów radzenia sobie z niepewną, stresującą sytuacją, w której się znaleźliśmy, może być zadbanie o właściwą dietę i regularność posiłków. Dzięki kartom lunchowym, pracownik otrzymuje dodatkowe wsparcie i konkretną kwotę co miesiąc, którą może wydać właśnie na cele żywieniowe. Zdrowy i właściwie odżywiony pracownik to osoba, która pracuje bardziej efektywnie, ma więcej pozytywnej energii i rzadziej choruje. Korzyści z wdrożenia kart lunchowych są więc obustronne – korzysta zarówno pracownik, jak i firma – komentuje Edyta Ziajowska, Commercial Director, Edenred Polska.

 

Z wewnętrznych wyliczeń Edenred wynika, że pracownik, który swoje obowiązki wykonywał w biurze, średnio kosztował firmę 1082 PLN miesięcznie. W momencie przejścia na tryb pracy zdalnej bądź hybrydowej, większość składowych tego kosztu została zminimalizowana lub całkowicie wyeliminowana. Zaoszczędzone środki mogą posłużyć do realnego wsparcia pracowników i ich dobrostanu – szczególnie w czasie pandemii. Kwota doładowania kart lunchowych w wysokości 190 złotych miesięcznie jest wolna od składki ZUS. Generuje to znaczące oszczędności zarówno dla firm, jak i pracowników.

 

 

 

Więcej informacji:

Izabela Wójtowicz

Senior PR & Communication Consultant
e-mail: izabela.wojtowicz@prcalling.pl
mobile: +48 790 478 747

 

 

▬▬

 

Edenred to innowacyjna marka, lider rozwiązań technologicznych w obszarach motywacji i angażowania pracowników, a także budowania lojalności w biznesie oraz zwiększania sprzedaży na rynku B2B2C. Produkty i usługi Edenred Polska są oparte na kartach przedpłaconych, platformach internetowych i aplikacjach mobilnych. W ofercie firmy znajdują się rozwiązania płatnicze z obszarów: żywienia (karty lunchowe), podarunku oraz nagród (karty premiowe, platformy motywacyjne). Ich wdrożenie w organizacji wpływa na poprawę samopoczucia i well-beingu pracowników, zwiększa atrakcyjność oraz wydajność przedsiębiorstw, a także ożywia rynek pracy i lokalną gospodarkę.

 

Edenred to globalna marka, która łączy 50 milionów pracowników i 2 miliony partnerów handlowych w 46 krajach za pośrednictwem ponad 850 000 klientów korporacyjnych. W Polsce jest obecna od 25 lat.

 

Edenred Polska, działając w ramach Grupy Edenred, jest największym w kraju dostawcą rozwiązań opartych na kartach przedpłaconych.

 

 

Więcej informacji na: www.edenred.pl

 

 

Loga oraz inne znaki towarowe wymienione i zawarte w niniejszym komunikacie prasowym stanowią zastrzeżone znaki towarowe Edenred S.A, jej jednostek zależnych lub podmiotów trzecich. Nie mogą być wykorzystywane w celach komercyjnych bez uprzedniej pisemnej zgody ich właścicieli.

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.