Realizując swą strategię w segmencie klienta biznesowego Alior chce jeszcze szybciej skoncentrować się na małych firmach i mikroprzedsiębiorstwach. Zbudowanie przewagi w tym obszarze rynku jest możliwe dzięki oparciu o wysoki poziom automatyzacji procesów oraz wykorzystanie kanałów cyfrowych. Dlatego Alior Bank do 2020 r. zamierza corocznie inwestować w rozwój IT i innowacje ok. 100 mln zł.
W 2017 r. mikro- i małe firmy odpowiadały za 26 proc. przychodów banku. Wysoka efektywność tego segmentu wynika przede wszystkim z wdrożonych usprawnień i innowacji. Pełna automatyzacja procesu kredytowego umożliwia udzielenie wstępnej decyzji kredytowej dla finansowania do 600 000 zł z podziałem na trzy produkty nawet w 30 minut i uruchomienie środków w ciągu jednego dnia roboczego.
Bank jest też aktywny na rynku pożyczek gotówkowych, co także związane jest z realizacją strategii.
Taka strategia związana jest jednak z określonymi kosztami ryzyka. – Mamy tradycyjnie najwyższe koszty ryzyka wśród wszystkich dużych banków w Polsce – mówi w rozmowie z MarketNews24 Filip Gorczyca, wiceprezes zarządu Alior Banku. – To wynika z naszego profilu biznesowego, z produktów o wyższej rentowności, ale też o wyższych kosztach ryzyka, a przykładem są właśnie pożyczki gotówkowe.
Wiceprezes Aliora zapowiada też, że w kolejnych latach będzie szybko rósł udział leasingu w przychodach banku.
Całkowite przychody banku z działalności operacyjnej wyniosły na koniec 2017 r. ponad 3,7 mld zł, co oznacza 38-procentowy wzrost. W związku ze stale rosnącym wolumenem udzielanych kredytów i pożyczek wynik odsetkowy urósł do poziomu ponad 2,8 mld zł, tym samym zwiększając się o prawie 46 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Również wynik z tytułu opłat i prowizji uległ znacznemu wzrostowi, wynosząc 453 mln zł, prawie 37 proc. więcej niż w roku 2016. Wolumen udzielonych przez Alior Bank kredytów na koniec 2017 r. wyniósł 51,3 mld zł, zwiększając się o prawie 11 proc.
MarketNews24
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis