W jaki sposób budować świadomość marki w obszarze B2B?

Budowanie świadomości marki w obszarze B2B powinno znacząco różnić się od działań skierowanych do indywidualnych klientów – czyli obszaru B2C. To ogromne wyzwanie dla marketerów, a także PR-owców. Kupujący z sektora B2B ma jasno sprecyzowane wymagania, bazuje na danych, a także rozlicza markę z podejmowanych działań. Budowanie świadomości marki w obszarze B2B wymaga też dokładnego definiowania potrzeb klientów biznesowych. Znana marka i dobrze prowadzona strategia są gwarantem sprzedaży i lojalnych klientów.

Skuteczne działania, mające na celu budowanie świadomości marki wśród klientów biznesowych, są kluczowe. Bowiem pozyskiwanie i utrzymanie klientów jest ważnym i nadrzędnym celem każdej firmy. Im lepiej skonstruowana marka – tym większe szanse na rozwój biznesu.

Budowanie świadomości marki = zaufanie

Zwiększone zaufanie do marki zapewnia większą liczbę klientów, a także lojalność wobec danej firmy. Co to oznacza w perspektywie długoterminowej? Większą sprzedaż, a także możliwość podnoszenia cen – bez straty klientów. Lojalność konsumencka ma ogromne znaczenie.

Świadomość marki ma kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy. Rozpoznawalny i zaufany brand jest gwarancją sprzedaży, dlatego gra toczy się o wysoką stawkę – mówi Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający agencji PR Commplace. – Klienci biznesowi są bardziej skłonni do podejmowania rozmów z markami, które są znane i cenione na rynku. Istotne jest zaufanie do podejmowanych przez firmę działań, a także jej renoma. Świadomość i przynależność marki są w stanie zwiększyć klikalność i współczynniki konwersji w reklamach internetowych nawet trzykrotnie. Należy pamiętać, że jest to czasochłonny proces, ale efekty są warte czekania.

W budowaniu świadomości marki kluczowe znaczenie odgrywają narzędzia, jakimi posługują się marketerzy.

Zacznij od strategii  

Firmy powinny zacząć od opracowania strategii działań. Muszą ustalić realistyczne cele, które są mierzalne, a następnie rozpocząć budowanie wokół nich marki. Niezbędne są także odpowiednio dobrane narzędzia.

Liczy się marka w B2B. A marka to cały wizerunek, czyli więcej niż firmowe logo. To identyfikacja, którą klienta rozpozna, przypomni sobie, skojarzy, a nie tylko znaczek graficzny. – dodaje Bartosz Zieliński z Commplace. – Strona powinna być nowoczesna, zoptymalizowana, a także interaktywna. To wizytówka firmy. Kolejnym elementem są kampanie PR, SEO, pay-per-click i aktywność w SoMe, które pomogą dotrzeć odpowiednim klientom do Twojej witryny. I co najważniejsze – ciągła analiza i poprawa stopnia konwersji.

Same działania w Internecie to zdecydowanie za mało. Świadome marki prowadzą kampanie employer brandingowe na szeroką skalę. Najlepszymi ambasadorami marki są jej pracownicy. Czynnik ludzki zyskuje na znaczeniu, a firmy, realizując kampanie z udziałem swoich pracowników, stają się wiarygodne w środowisku B2B.

Twórz spersonalizowane treści

Kampanie z udziałem pracowników, a także dodatkowo generowane treści, powinny być spersonalizowane pod klienta B2B. Marka powinna być krok do przodu – na początku ustalić, jakie grupy docelowe chce pozyskać, a następnie tworzyć content, którego one wymagają. Firmy powinny udostępniać i promować treści zgodne ze swoją strategią. Budowanie świadomości marki to także obecność na kongresach gospodarczych i branżowych, wypowiedzi w wysokozasięgowych mediach biznesowych i branżowych, a także ekspercie wypowiedzi na LinkedIn.

Marki powinny badać także świadomość – spontaniczną, wspomaganą, a także TOM, czyli Top of Mind Awareness. Tylko za pomocą rzetelnych analiz będą mogły wprowadzać realne zmiany, które przełożą się na wymierne efekty.

 

 

 

 

 

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.