W połowie czerwca na giełdzie zadebiutuje Ultimate Games S.A., producent i wydawca gier, specjalizujący się w tytułach na komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne, a w szczególności w popularnych symulatorach wędkarstwa. Wśród jego akcjonariuszy jest m.in. wiodący gracz na rynku – PlayWay S.A., notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Ultimate Games to producent i wydawca m.in. gry Ultimate Fishing Simulator, która w dniu premiery (jako gra w tzw. early access) na PC znalazła się na 6 miejscu wśród globalnych bestselerów platformy STEAM, największego sklepu z grami na świecie. Ultimate Fishing Simulator w wersji na urządzenia mobilne na platformie Google Play znajdował się wielokrotnie wśród 10 najlepszych gier z kategorii symulacje. Od czasu premiery do dnia dzisiejszego gra została pobrana na urządzeniach mobilnych ok. 3 mln razy. Tytuł utrzymuje się średnio na 350 miejscu wśród najbardziej dochodowych aplikacji mobilnych na świecie.
W 2017 roku Ultimate Games osiągnęło przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1,3 mln PLN, a zysk firmy wyniósł 0,4 mln PLN. Warto podkreślić, iż niemal cały wynik finansowy został osiągnięty w czwartym kwartale, kiedy to swoją premierę miały kluczowe tytuły Ultimate Games. Szacunkowe wartości za pierwszy kwartał 2018 r. to: 0,7 mln PLN (przychody netto) i 0,22 mln PLN (zysk netto).
Debiut na rynku NewConnect to ważny etap rozwoju Spółki. Co prawda obecnie nie potrzebujemy dodatkowego finansowania, ale rok temu obiecaliśmy naszym inwestorom debiut na giełdzie, więc dotrzymujemy słowa. Od początku działalności dbamy o dobrą komunikację z akcjonariuszami i przejrzystość w działaniach. Debiuty innych spółek z branży gamingowej, takich jak np. CreativeForge Games S.A., gdzie kurs pierwszego dnia notowań wzrósł o 166%, pokazują duży sentyment inwestorów do branży gier. Liczymy na powtórkę – mówi Mateusz Zawadzki, CEO Ultimate Games.
Spółka pracuje obecnie nad ponad 20 produkcjami na różne platformy (tj. mobile, PC, Switch, PS, Xbox), które zostaną wydane w latach 2018 – 2020. Tworzy je kilkanaście zespołów deweloperskich, rozproszonych po całym kraju. Najbardziej oczekiwane premiery to: Pro Fishing 2018 (wersja free to play na PC – premiera latem 2018), Deadliest Catch: The Game (gra na licencji Discovery Channel – premiera 2019), Priest (symulator księdza egzorcysty – 2019), Ultimate Fishing Simulator Mobile 2019 (premiera pierwszy kwartał 2019) oraz Ultimate Fishing Simulator na konsole: Nintendo Switch, PS, Xbox (premiera 2019).
Rynek, na którym operuje Ultimate Games, ma wielki potencjał. Według analityków firmy Newzoo, zajmującej się badaniem globalnego rynku gier, przychody branży w 2016 r. wyniosły 101,1 mld USD. Dla porównania, w 2015 r. było to odpowiednio 91,8 mld USD, co oznacza wzrost wartości rynku prawie o 10 mld USD w ciągu jednego roku. Na koniec 2020 r. Newzoo prognozuje wartość światowego rynku gier na poziomie 128,5 mld USD, co świadczy o wzroście skumulowanego rocznego wskaźnika wzrostu (CAGR) o 6,2% r/r w latach 2016-2020.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis