Liverpool na umowie z Nike zarobi ogromne pieniądze! Pora na transfer Mbappe?

Foto: Flickr

Liverpool podpisał wieloletnią umowę z amerykańskim gigantem produkującym odzież sportową, firmą Nike. Będzie ona obowiązywać od 1 czerwca. Eksperci twierdzą, że na sprzedaży koszulek z logo nowego producenta The Reds mogą zarobić nawet 100 milionów funtów rocznie. Takie pieniądze z pewnością pozwolą na zatrudnienie najlepszych piłkarzy na świecie, a spekuluje się, że do klubu mógłby trafić sam Kylian Mbappe.

Obecnie Liverpool jest związany z firmą New Balance i na sprzedaży ich koszulek zarabia 45 milionów rocznie. To dużo mniej niż może zarobić z Nike. Wszystko dzięki ogromnemu nakładowi sił, który Amerykanie wkładają w marketing swojej marki.

Oferta Nike zawiera 20% opłaty licencyjnej za sprzedaż towarów, ale w zamian daje doskonały zasięg globalny, dzięki któremu Liverpool ma zarabiać co najmniej 80 milionów funtów rocznie.

Ekspert ds. marketingu sportowego Alan Seymour uważa, że szacunki są bardzo ostrożne i chwali właścicieli Fenway Sports Group za zabezpieczenie tej lukratywnej umowy dla klubu.

– Jesteśmy przekonani, że prowizja wyniesie do 20%, więc jeśli chodzi o rzeczywistą wartość umowy, to jeśli dodamy wszystko do kupy, wyniesie ona ponad 80 milionów funtów lub nawet wzrośnie do 100 milionów. Nie można nie docenić samej możliwości związanej z tą marką i myślę, że wszystkie te rzeczy zwiększą atrakcyjność produktów – powiedział Alan Seymour dla Evening Standard.

Czytaj również: Lautaro Martinez – nadzieja światowego futbolu i fundament odrodzenia potęgi Interu Mediolan

– Umowa, którą Liverpool zawarł z Nike, jest świetnym punktem wyjścia, od tego czasu współpraca będzie ewoluować. Klub podjął doskonałą, przemyślaną decyzję. Chodzi również o skojarzenia z innymi celebrytami, przyciąganie marki Nike i wszystkich innych kultowych ludzi, a następnie o merchandising, potencjał sprzedażowy. To partnerstwo stworzone dla najlepszych – kontynuuje ekspert.

Zdobycie nowego partnera i zwiększenie zarobków podsyca spekulacje, które są inspirowane głównie przez fanów. Mówią one, że Liverpool jest w stanie ściągnąć Kyliana Mbappe z PSG.

– Nie sądzę, że Liverpool musi to robić i nie sądzę, że w ogóle myślą o takim ruchu. Oczywiście jest to możliwe i takie transfery dzięki firmie Nike były już realizowane, ale nie sądzę, by klub tak od razu patrzył w tym kierunku – skomentował Seymour.

Fenway Sports Group przejął Liverpool w 2010 roku i od razu zaczęły się poszukiwania nowego producenta odzieży. Wcześniej The Reds odrzucili przedłużenie umowy z Adidas z powodu słabego stosunku jakości do ceny.

Rewolucja, której autorem został Jurgen Klopp sprawiła, że Liverpool stał się nie tylko atrakcyjną pozycją dla producentów odzieży, ale także jedną z największych marek w świecie sportu.

– Nie tylko postrzeganie, ale rzeczywistość Twojego profilu określa, od kogo możesz kupować i z kim będziesz współpracował. Liverpool nie był w pierwszej lidze, ale teraz każdy zawodnik światowej klasy chciałby przyjechać do Liverpoolu. To samo dotyczy wszelkich partnerów – podsumował Seymour.

Paweł Gębusiak
O Paweł Gębusiak 930 artykułów
Absolwent UWM w Olsztynie na kierunku Ekonomia, Uniwersytetu w Białymstoku na kierunku Polityka Społeczna oraz Politechniki Białostockiej na kierunku Informatyka. Mistrz Polski WPF 2018 w kulturystyce w kategorii Bodybuilding Disabled. Sportowiec z krwi i kości, pasjonat.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.