Rekordowa sprzedaż na AliExpress podczas Światowego Festiwalu Zakupów 11.11

Tegoroczny Festiwal Zakupów na AliExpress pobił kolejne rekordy. Liczba transakcji w ciągu czterech pierwszych godzin była większa niż w całym 2019 roku, a dochód sprzedawców zagranicznych wzrósł o 350% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na ten rewelacyjny wynik składa się wiele czynników, między innymi usprawniona logistyka, transmisje oraz wsparcie dla sprzedawców z całego świata.

AliExpress, globalna platforma handlu detalicznego online należąca do Grupy Alibaba, odnotowała rekordową sprzedaż podczas trwającego 48 godzin corocznego Światowego Festiwalu Zakupów 11.11. Dzięki ponad 3-krotnemu wzrostowi liczby sprzedawców spoza Chin oraz wzrostowi o 600% liczby produktów sprzedawanych z zagranicy, AliExpress wzmocnił swoje zaangażowanie w ułatwianie małym i średnim firmom z całego świata prowadzenie sprzedaży na globalnym rynku. Jest to istotne zwłaszcza w obliczu wyzwań spowodowanych przez pandemię Covid-19.

Zainteresowanie festiwalem konsumentów z całego świata, zaowocowało dobrymi wynikami sprzedaży. Na kluczowych rynkach takich, jak Hiszpania, Francja i Polska, w ciągu pierwszych 30 minut kwota transakcji przekroczyła wartość uzyskaną podczas pierwszej godziny sprzedaży w 2019 roku. Polska pozostała trzecim co do wielkości rynkiem AliExpress pod względem liczby kupujących podczas festiwalu. W naszym kraju najlepiej sprzedawały się produkty z kategorii AGD, elektroniki użytkowej, akcesoria samochodowe, a także produkty do pielęgnacji urody oraz zabawki.

Światowy Festiwal Zakupów 11.11 urósł do rangi największego wydarzenia tego typu na świecie. Jesteśmy zdeterminowani, aby wspierać sprzedawców z całego świata i pomagać użytkownikom AliExpress łowić okazje, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak handel elektroniczny zmienił się
w ostatnich miesiącach na całym świecie
– powiedział Wang Mingqiang, dyrektor generalny AliExpress. – Sprzedawcy korzystający z naszej platformy uzyskali ogromne wzrosty. Jesteśmy podekscytowani, że pomimo trudności związanych z COVID-19, tegoroczny Festiwal Zakupów odnotował rekordowy wynik i jest największym z dotychczasowych.

Rekordowa sprzedaż na całym świecie

W tym roku po raz pierwszy w Festiwalu wzięli udział Francuzi, którzy dołączyli do sprzedawców z Rosji, Hiszpanii, Włoch i Turcji. Wartość transakcji kontrahentów zagranicznych wzrosła w porównaniu
z ubiegłym rokiem o 350%.

 – Korzystając ze sztucznej inteligencji oraz rozwiązań marketingowych i logistycznych opracowanych przez Grupę Alibaba, możemy pomóc przedsiębiorcom na całym świecie w lepiej sprzedaży w Internecie, zarówno w skali lokalnej, jak i za granicą – podkreślił Wang Mingqiang.

Ulepszona logistyka

Przed Festiwalem Zakupów, AliExpress zainwestował w znaczne ulepszenie logistyki. Ścisła współpraca z należącą do Grupy Alibaba Cainiao Smart Logistics Network, umożliwiła skrócenie czasu dostaw transgranicznych – wybrane towary docierają z Chin do Europy w ciągu 10 dni roboczych. Istotną rolę odegrało także wzmocnione frachtu lotniczego. W ciągu dwóch tygodni festiwalu codziennie organizowano dwa loty czarterowe do Belgii i Madrytu, gdzie znajdują się magazyny AliExpress.
W sumie odbyło się 300 lotów czarterowych, z czego ponad 100 do Europy.

We współpracy z Pocztą Polską, InPost i DHL, AliExpress zapewnił płynną dostawę także na terenie Polski. Podczas festiwalu najpopularniejsze okazały się dostawy do paczkomatów InPost.

Transmisje

Zgodnie z rosnącą popularnością transmisji online z wydarzeń rozrywkowych, AliExpress nawiązał współpracę z 300 influencerami m. in. z Polski, Hiszpanii i Francji. W kanałach influencerów przeprowadzono 10 000 transmisji – to aż cztery razy więcej niż w ubiegłym roku.

W 2020 AliExpress jako pierwsza na świecie platforma handlu internetowego umożliwiła tłumaczenie rozmów pomiędzy sprzedawcą a kupującym w czasie rzeczywistym. Funkcja ta była przydatna podczas festiwalu 11.11 – aż 90% kontrahentów korzystało z niej podczas sesji transmisji. Średni współczynnik konwersji podczas sesji z tłumaczeniem na żywo był nawet o 300% wyższy niż w przypadku sesji bez transmisji z tłumaczeniem „live”.

Ciekawostki o tegorocznym Festiwalu Zakupów AliExpress 11.11

  • Pierwszym kupującym był Brazylijczyk, który złożył dziewięć zamówień w ciągu jednej minuty. Zakupione towary, to części i akcesoria samochodowe, których łączna wartość wyniosła równowartość ponad tysiąca złotych polskich.
  • Do Hiszpana, który zamówił 55-calowy telewizor, przesyłka dotarła w ciągu zaledwie pół dnia od złożenia zamówienia.
  • Pierwsza dostawa produktów do Polski pojawiła się u zamawiających w ciągu 24 godzin.

AliExpress

Uruchomiony w 2010 r. AliExpress (https://pl.aliexpress.com/) to globalna platforma handlu detalicznego, umożliwiająca konsumentom
z całego świata dokonywanie zakupów bezpośrednio u producentów i dystrybutorów głównie w Chinach. Celem AliExpress jest stworzenie lokalnej i globalnej platformy sprzedaży dla międzynarodowych firm. Obecnie AliExpress jest dostępny w wielu językach, m.in.: angielskim, rosyjskim, portugalskim, hiszpańskim, włoskim, polskim i francuskim.


Kontakt dla mediów:

Agencja PR Cohn&Wolfe

Izabela Wejcht
883 505 757
izabela.wejcht@cohnwolfe.pl

Marta Łyczak
885 198 778
marta.lyczak@cohnwolfe.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.