Już jesienią tego roku kilkadziesiąt aut elektrycznych o ładowności do 800 kg będzie przewozić paczki klientów Poczty Polskiej. To efekt ubiegłorocznych testów tych pojazdów, a kolejną grupę aut, tym razem większych, pocztowcy zaczęli testować od 14 lutego br.
Poczta Polska SA podjęła decyzję o włączeniu do swej floty pierwszych kilkudziesięciu aut elektrycznych. Teraz przygotowuje przetarg na ich pozyskanie. To efekt ubiegłorocznych testów tego typu pojazdów w naszej firmie. 14 lutego rozpoczęto kolejny etap sprawdzania samochodów elektrycznych, tym razem o większej ładowności.
– Poczta Polska, która dysponuje największym parkiem samochodów w Polsce, rozpoczyna trzeci etap testów aut elektrycznych – mówi w rozmowie z MarketNews24 Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej. – W tym roku będziemy ogłaszać pierwszy przetarg i najpóźniej jesienią te samochody wyjadą w trasę, a będzie ich kilkadziesiąt.
Dla Poczty Polskiej realizacja programu „Elektromobilność” oznacza nie tylko oszczędności na paliwie, ale także włączenie się w działania na rzecz poprawy jakości powietrza. Teraz będą testowane samochody do 3.5 tony o ładowności pow. 800 kg, zasilane prądem elektrycznym.
– Planujemy testy, które odbędą się w kilku miastach, między innymi w Warszawie, Poznaniu, Zabrzu, Gdańsku – mówi Paweł Przychodzeń, członek Zarządu Poczty Polskiej SA, odpowiedzialny za logistykę. – Testy mają potrwać trzy miesiące.
To pierwsze tego typu testy w Polsce obejmujące samochody elektryczne o takiej ładowności. Weźmie w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku od niedawna: Renault Master Z.E., (wyjechał na polskie drogi w styczniu 2019 r.), Volkswagen e-Crafter (od czwartego kwartału 2018 r.), Maxus-Hitachi (od września 2018) oraz Mercedes e-Vito (od stycznia 2019 r.) w liczbie 5 egzemplarzy.
Testowane pojazdy, to mało dostępne w naszym kraju nieliczne egzemplarze. Kierowcy Poczty Polskiej będą sprawdzać parametry techniczno-użytkowe, takie jak przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy i obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Po przeprowadzeniu testu każdy użytkownik sporządzi krótki opis i ogólną charakterystykę pojazdu.
W ubiegłym roku równolegle z testami pojazdów Poczta sprawdzała funkcjonowanie stacji ładowania tych aut. Tym razem testy ładowarek będą prowadzone w Warszawie, Zabrzu Pruszczu Gdańskim i Komornikach, gdzie urządzeń użyczą firmy: PRE Biel, kmt Ecotap Poland, Power EV (2 ładowarki).
Wiosną 2018 roku Poczta Polska przetestowała homologowane auta o ładowności do 800 kg. W testach brało udział 15 pojazdów kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Nadal trwa przedłużony etap testów elektrycznych pojazdów przeznaczonych dla listonoszy. Po zakończeniu i podsumowaniu podjęte zostaną decyzje o dalszych losach wprowadzania elektrycznych pojazdów dla listonoszy.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis