Wyposażenie biura w odpowiednie artykuły biurowe jest niezbędne do efektywnej i wygodnej pracy. Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę, pracujesz w prywatnym przedsiębiorstwie lub instytucji publicznej, istnieją grupy produktów biurowych, bez których nie możesz się obejść. Jeśli chcesz stworzyć przestrzeń pracy sprzyjającą produktywności i organizacji, upewnij się, że personel ma dostęp do tych 10 kluczowych rzeczy oraz w siedzibie znajdują się ich zapasy.
Praktyczne artykuły do biura – tych 10 rzeczy nie może zabraknąć
Długopisy, ołówki, markery, segregatory, taśmy, te i wiele innych praktycznych rzeczy do biura można odnaleźć w ofercie Biurpap. Jednak zanim dokona się zakupu, warto zapoznać się ze specyfikacją produktów, by wybrać modele, warianty odpowiednie do stylu i intensywności pracy danej firmy. Choć istnieje grupa artykułów, które powinny znajdować się w każdym biurze, to każde z nich może mieć wobec tych produktów inne oczekiwania i potrzeby. Dlatego szczegółowo przyjrzymy się poszczególnym produktom.
1. Długopisy i ołówki
Długopisy i ołówki to podstawowe artykuły do biura. Są must have w każdym przedsiębiorstwie. Dla części osób będzie bez znaczenia, jakie ołówki i długopisy zostaną zakupione do firmy. Jednak istnieje pewna grupa, która niewątpliwie przywiąże uwagę do ich rodzaju.
Do firm prawniczych, doradczych czy finansowych często wybierane są długopisy o eleganckim designie. Tego typu podmioty nierzadko starają się podnosić swoją renomę, dbając o najmniejsze detale. W instytucjach publicznych, urzędach czy bankach często spotyka się długopisy na łańcuszku.
Ołówki w wielu firmach posłużą do robienia nietrwałych i łatwo zmazywalnych notatek oraz oznaczeń. Wówczas w większości przypadków sprawdzą się uniwersalne ołówki HB. Z kolei w firmach z branży architektury, designu, inżynierii czy edukacji potrzebny będzie już cały zestaw ołówków – od twardych H4, przez miękkie B2 czy B4, po automatyczne, a nawet stolarskie.
2. Markery i flamastry
Markery i flamastry są niezwykle przydatne w biurze z wielu powodów. Do jednego z głównych zalicza się możliwości oznaczania różnymi kolorami istotnych rzeczy oraz kategoryzowania informacji według tematów. Flamastry przydadzą się w tych środowiskach pracy, w których oznaczania dokonuje się na dokumentach i cienkim papierze. Markery wyposażone w permanentny tusz sprawdzą się do oznaczania nie tylko ważnych informacji np. na tablicach, ale również meblach, sprzęcie elektronicznym czy powierzchniach plastikowych.
3. Materiały eksploatacyjne do drukarek
Choć jesteśmy świadkami powszechnej digitalizacji dokumentów, wciąż wiele umów, kontraktów, raportów, zeznań finansowych czy faktur sporządza się w tradycyjnej formie papierowej. W związku z tym niemal każde współczesne przedsiębiorstwo jest wyposażone w drukarkę. W związku z tym w biurze nie może zabraknąć tuszy czy papieru ksero. W katalogu Biurpap można odnaleźć materiały eksploatacyjne do drukarek atramentowych, igłowych czy laserowych, a nawet faksów i kopiarek.
4. Segregatory
Segregator to kolejny praktyczny artykuł biurowy, bez którego trudno wyobrazić sobie zorganizowane i dobrze uporządkowane biuro. W segregatorach mogą być przechowywane dokumenty, materiały marketingowe czy inne prace wykonane na papierze.
Dzięki segregatorom możemy szybko odnaleźć potrzebne informacje. Możliwe jest to dzięki kieszonce na etykiety zamieszczonej na grzbiecie produktu. Umożliwia ona właściwe opisanie w widocznym miejscu każdego segregatora – adekwatnie do jego zawartości.
5. Tablice
Tablica pełni w biurze różnorodne funkcje i odgrywa istotną rolę w organizacji pracy oraz komunikacji w miejscu pracy. Istnieje kilka rodzajów tablic, które są powszechnie stosowane w biurach. Tablice korkowe służą do przypinania notatek, harmonogramów, plakatów, ogłoszeń czy ważnych informacji.
Tablice magnetyczne z kolei są często wykorzystywane w salach konferencyjnych lub biurach projektowych. Umożliwiają prezentację grafik, diagramów, a także zapisków zespołowych zbieranych podczas burzy mózgów. Można na nich stosować magnesy do przytwierdzania notatek czy dokumentów.
Tablice suchościeralne to nowoczesne artykuły biurowe. Są one idealne do prowadzenia prezentacji, notowania ważnych informacji podczas spotkań. Wszelkie zapiski na nich sporządzone można łatwo zmazać za pomocą specjalnej gąbki.
6. Karteczki i bloczki samoprzylepne
Dzięki karteczkom samoprzylepnym można szybko i łatwo zorganizować swoje zadania i notatki. Tego rodzaju produkty biurowe służą najczęściej do zapisywania krótkich przypomnień, ważnych terminów czy informacji. Mogą też służyć jako zakładki do książek czy raportów, a także oznaczniki stron, czy listy zadań.
Karteczki samoprzylepne na jednej stronie mają zaaplikowany pasek z klejem, który umożliwia przyczepienie ich do powierzchni biurka, ściany, szafki, tablicy czy komputera. W dowolnym momencie karteczkę można odczepić, bez pozostawiania śladu.
7. Akcesoria komputerowe
W większości współczesnych firm część lub całość codziennych zadań wykonuje się za pomocą komputera. Pracodawca musi zapewnić personelowi niezbędny sprzęt. Poza laptopem czy tradycyjnym PC konieczne jest wydanie pracownikom dodatkowych akcesoriów komputerowych, takich jak:
- Klawiatura
- Myszka
- Pendrive, dysk twardy
- Torba na laptopa.
8. Tusze i tonery do drukarek
Tusze i tonery do drukarek są nieodzownym elementem wyposażenia każdego biura, kluczowym dla funkcjonowania wszelkiego rodzaju urządzeń drukujących. Wyróżnia się różne rodzaje tuszów i tonerów. W ofercie Biurpap dostępne są oryginalne materiały eksploatacyjne do drukarek HP, Canon, Samsung i wielu innych firm. Dostępna jest również szeroka oferta tonerów alternatywnych – tzw. zamienników. Dzięki temu można dobrać odpowiedni wkład do większości popularnych drukarek obecnych we współczesnych biurach.
9. Środki i artykuły czystości
Środki czystości do biura są niezwykle istotne dla utrzymania higieny i zdrowego środowiska pracy. Codzienny ruch i aktywność w biurze powodują gromadzenie się zarazków, bakterii i kurzu na powierzchniach, włącznie z biurkami, klawiaturami, drukarkami i telefonami. Bez odpowiedniego czyszczenia, te miejsca mogą stać się siedliskiem drobnoustrojów, co zwiększa ryzyko rozprzestrzeniania się infekcji wśród pracowników.
Czyste biuro to miejsce wolne od bakterii, wirusów i innych zanieczyszczeń. Dlatego warto wyposażyć je w nawilżane chusteczki o różnym przeznaczeniu. W Biurpap dostępne są chusteczki do dezynfekcji, do kuchni, do łazienki czy do monitorów. W razie nieprzewidywalnych sytuacji, w siedzibie nie powinno również zabraknąć mopa, płynu do mycia, zmywaka czy dozowników na mydło, papier bądź ręczniki. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule Czyste biuro – środki czystości i jego sprzątanie krok po kroku.
10. Artykuły BHP
Normy prawne zobowiązują pracodawców w wyposażenie miejsc pracy w różne artykuły BHP. W ofercie Biurpap każda firma znajdzie niezbędne produkty dostosowane do specyfiki jej pracy. Wśród nich są apteczki, gaśnice, buty robotnicze, kaski, znaki informacyjne czy galanteria ochronna.
Zrób zapasy w hurtowni artykułów biurowych
Biura powinny być nie tylko zaopatrzone w niezbędne produkty do prowadzenia działalności, ale również zapasy wszelkich materiałów eksploatacyjnych. Umożliwia to uniknięcie sytuacji, w której produkty mogą się skończyć w najmniej odpowiednim momencie, co mogłoby zakłócić ciągłość i komfort pracy.
Firmy muszą zadbać nie tylko o zapas praktycznych artykułów biurowych, ale również środków czystości – papieru toaletowego, mydła czy ręczników. W związku z tym warto zaopatrywać się w zapasy w hurtowni artykułów biurowych. To wygodne i oszczędne rozwiązanie, które gwarantuje sprawną i nieprzerwaną działalność biura.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis