Lipcowe nastroje w handlu tradycyjnym wciąż optymistyczne, mimo spadku wskaźnika NHT o 11 pkt

Lipcowy wskaźnik nastroju w handlu tradycyjnym (NHT) wyniósł 54,0 pkt., czyli uplasował się po stronie pozytywnej, chociaż spadł w stosunku do oceny czerwca aż o 11 pkt. – wynika z kolejnego badania przeprowadzonego przez M/platform. Podobną redukcję zanotował wskaźnik oczekiwań na sierpień (NHT+1), który spadł o 11,4 pkt. i wyniósł 52,7 pkt.

 

Obroty w handlu tradycyjnym w Polsce kolejny miesiąc rosną. Porównanie lipca 2021 do analogicznego okresu sprzed roku wskazuje na wzrost na poziomie 4,0%, a zatem niewiele niższym niż w miesiącu poprzednim. Nie ulega znaczącym zmianom także lista kategorii sterujących wzrostem, wciąż rośnie bowiem bardzo duża grupa produktów świeżych i na wagę, jak mięso, wędliny, owoce, warzywa czy nabiał. Dodatkowo wśród kluczowych grup produktowych w handlu tradycyjnym wzrostem charakteryzowały się napoje bezalkoholowe (+6,9%), mrożonki, w tym lody (+4,4%) czy wyroby tytoniowe (+2,9%).

 

W przeciwieństwie do wcześniejszego miesiąca, w lipcu 2021 ponownie tendencja spadkowa towarzyszyła kategorii piwa, którego wartość sprzedaży rok do roku nieznacznie zmalała (-0,7%), jednocześnie wzrosła natomiast sprzedaż alkoholi mocniejszych typu whisky, rum, gin czy likiery (+3,5%) – skomentowała wyniki rynkowe Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. analiz rynkowych M/platform.

 

Na spadek nastrojów może mieć wpływ wysoki poziom inflacji (5,0 r/r) oraz zapowiadana kolejna fala pandemii. Podobne nastroje wynikają ze wskaźników koniunktury prezentowanych przez GUS. W lipcu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu hurtowym kształtował się na poziomie +8,2 – niższym niż w czerwcu (+9,7), a podobny wskaźnik dla handlu detalicznego był na poziomie -0,6 – niższym niż przed miesiącem (+0,6).

Analitycy M/platform, cyfrowej platformy usług, wspierającej tradycyjne punkty handlowe, na początku każdego miesiąca analizują nastroje wśród właścicieli i kierowników tradycyjnych sklepów. Wyniki badania pozwalają określić ogólne nastroje w handlu detalicznym, a także prognozy na kolejne miesiące.

Metodologia NHT: Wskaźniki mogą przyjmować wartość od 0 do 100. Wynik powyżej 50 świadczy o nastrojach optymistycznych, a poniżej o przewadze opinii negatywnych. Oba wskaźniki będą publikowane na początku każdego miesiąca.

 

***

M/platform to pierwsza w Polsce cyfrowa platforma usług, która wspiera tradycyjne punkty handlowe. Umożliwia korzystanie z atrakcyjnych ofert promocyjnych od producentów uczestniczących w programie oraz integruje wiele dodatkowych usług takich jak analityka sprzedaży czy aplikacja hop&shop, umożliwiająca korzystanie z ogólnopolskiego programu lojalnościowego oraz bezpieczne zakupy w modelu „zamów i odbierz”. Platforma zrzesza już ponad 12.000 sklepów handlu tradycyjnego na terenie całego kraju.

Więcej informacji:

https://mplatform.com.pl/

https://hopshop.pl/

 

Kontakt dla mediów:

Bartosz Sosnówka

communications manager

E: Bartosz.sosnowka@dwapiar.pl

M: 517 476 361

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.