#Koronawirus: Supermarkety i sklepy dbają o bezpieczeństwo klientów

foto: serwis agencyjny MondayNews™

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, której członkami są największe działające w Polsce sieci handlowe, wprowadziła do swoich sklepów specjalne procedury bezpieczeństwa. Na wejście do Auchan, Biedronki, Cerrefura czy Żabki poczekamy chwilę przed sklepem, by w środku znajdowało się mniej osób. Do dyspozycji klientów są rękawiczki jednorazowe i żele dezynfekujące. Dezynfekowane są również najczęściej dotykane przez klientów przedmioty – takie jak rączki wózków i koszyków. Między klientem a ekspedientami pojawiły się ścianki pleksi, oddzielające od siebie stojące blisko osoby. W kolejkach do kas uwagę zwracają naklejone na podłodze taśmy, które odznaczają półtora metra minimalnej odległości między klientami. Co jeszcze zmieni się w codziennych zakupach?

– Już dzisiaj niektóre nasze firmy i sklepy w całej branży, zwracają uwagę na osoby najstarsze. Wydzielamy specjalne godziny obsługi, w których seniorzy mają pierwszeństwo w zakupach – powiedziała serwisowi eNewsroom Renata Juszkiewicz, prezes zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. – Współpracujemy blisko z producentami środków dezynfekujących, żeby  fala nowych produktów trafiała od razu do handlu. Zabezpieczamy naszych pracowników przez maseczki, żele dezynfekujące, rękawiczki i ścianki pleksi. Nasi klienci są instruowani przez służby ochrony sklepów i przez pracowników, by utrzymywać od siebie bezpieczną odległość – minimum półtora metra. W dużych sklepach utrzymanie tej odległości nie jest szczególnie trudne. Monitorujemy liczbę osób w sklepie i wpuszczamy nowych klientów dopiero wtedy, gdy ze sklepu wyjdą poprzedni. Ponadto w niektórych sieciach badamy temperaturę klientom, którzy wchodzą do sklepu. Myślę, że branża stanęła na wysokości zadania, pokazując troskę o klientów i pracowników – wylicza Juszkiewicz.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.