KOMENTARZ DO WYNIKÓW KWARTALNYCH VIVID GAMES S.A. – 3Q’19

W środę 30 października 2019r. Vivid Games opublikował kwartalny raport finansowy za 3Q 2019 r. Pomimo wolniejszego tempa wzrostu przychodów +2,2% w odniesieniu do trzeciego kwartału 2018r., Spółce w znacznym stopniu udało się obniżyć koszty działalności operacyjnej i wypracować zysk w wysokości 0,57 mln zł. Biorąc pod uwagę fakt, że tegoroczne premiery nowych gier zaplanowane są na ostatni kwartał roku, można spodziewać się lepszej dynamiki wzrostu przychodów w czwartym kwartale.

Wydana pod koniec września 2019r. gra Gravity Rider Zero nie miała wpływu na poziom przychodów w trzecim kwartale. W dniu dzisiejszym na platformach iOS oraz Android zadebiutuje najważniejszy tegoroczny tytuł Spółki – Zombie Blast Crew. Na listopad oraz grudzień br. zapowiedziane są premiery gier Crash Drivers, Bullet Craft, Calm Colors.

Podsumowanie. Spółka opublikowała dobre wyniki za 3Q’19, co stwarza optymistyczny prognostyk wyniku r/r. Osiągnięcie naszych prognoz na 2019r. przedstawionych w Raporcie Inicjującym jest jednak mało realne. Obserwując zachowanie się kursu akcji w trzecim kwartale – spadek z 1,56 PLN do 1,28PLN (-18%) można stwierdzić, że inwestorzy są świadomi faktu, że przychody Spółki w zbyt dużej mierze determinowane są wpływami z flagowej gry Vivid Games – Real Boxing, której udział w przychodach za 3Q’19 wyniósł 52%. Sporo niepewności wnoszą oczekiwane decyzje, które zostaną podjęte na zebraniu obligatariuszy w dniu 15 listopada 2019 r.

Materiał został opracowany przez DM Banku BPS S.A.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.