Do 2023 roku globalne kryzysy sprawią, że 75% osób odpowiedzialnych za IT (CIO) będzie uczestniczyć w podejmowaniu strategicznych decyzji biznesowych[1]. Infrastruktura IT stanie się podstawą działania każdego biznesu, a kto przeoczy czas transformacji cyfrowej swojego przedsiębiorstwa, zniknie z rynku.
Wiele firm znajduje się dzisiaj w najważniejszym momencie decyzyjnym, który będzie stanowić o przyszłości przedsiębiorstwa. Ostatnie kilkanaście miesięcy pokazało, że bez nowoczesnych rozwiązań i wsparcia „inteligentnych narzędzi”, biznes nie będzie w stanie funkcjonować. Teraz kiedy sytuacja wydaje się stabilizować, przed kadrą zarządczą firm, które przetrwały, pojawiła się szansa nie tylko na nadrobienie zaległości, ale przede wszystkim, na zapewnienie stabilnego zaplecza technologicznego.
Najważniejsza jest strategia
Jak pokazują badania do 2025 roku 65% CIO wdroży w firmie systemy i infrastrukturę, które pozwolą na holistyczne zarządzanie biznesem w sposób elastyczny i zapewnią usprawnienie wszystkich procesów firmowych. Dzisiaj technologia musi wspierać każdą gałąź biznesu – rozpoczynając od zarządzania finansami, poprzez funkcjonowanie działów personalnych, logistyki, czy kancelarii, na szybkiej analizie i interpretacji danych firmowych kończąc. Działania CIO nie mogą więc być prowadzone w oderwaniu od rzeczywistości. Doszliśmy do momentu, w którym nie jesteśmy w stanie kontrolować ilości informacji cyfrowych, które sami wytwarzamy. Według szacunków ilość danych utworzonych w ciągu najbliższych 5 lat będzie ponad dwukrotnie większa od ilości danych utworzonych od czasu pojawienia się cyfrowej pamięci masowej[2]. Z tego powodu umiejętne wykorzystanie informacji, w możliwie jak najkrótszym czasie, wymaga użycia odpowiednich narzędzi.
W XXI wieku nie chodzi już o fizyczny dokument – kartkę papieru z informacjami. Obecnie najważniejsze są dane, które ten papier zawiera. Umiejętne ich wykorzystanie jest kluczowe dla każdego działu przedsiębiorstwa z każdej branży. Nie ma firmy, która nie powinna w tym zakresie usprawnić swoich działań. Jak jednak pokazuje nasze doświadczenie, firmy często nie wiedzą, od czego zacząć transformację cyfrową – dlatego pierwszym krokiem we współpracy jest rozmowa z naszymi klientami. Dzięki temu możemy poznać ich potrzeby, przyjrzeć się procesom i przygotować rozwiązanie „szyte na miarę” danej firmy – mówi Andrzej Marchewka, Iron Mountain Polska.
Kluczem do sukcesu jest dobór odpowiedniego narzędzia, które będzie w stanie kompleksowo zadbać o najważniejsze procesy firmowe. W dzisiejszym, nieustannie „aktywnym cyfrowo miejscu pracy”, pracownicy przeciętnie przełączają się między 13. różnymi narzędziami średnio 30 razy dziennie[3].
Z pomocą przychodzi AI
Digitalizacja wszystkich dokumentów papierowych to zaledwie pierwszy krok na drodze do pełnej technologicznej transformacji przedsiębiorstwa. Najważniejszym działaniem jest zasilenie cyfrowych repozytoriów danymi oraz zaangażowanie sztucznej inteligencji. Pozwala ona komputerom na rozwiązanie problemów i poszukiwanie informacji w sposób, w jaki działa człowiek. Robi to jednak o wiele szybciej, znacznie skracając czas pracy na dokumentach.
InSight, inteligentna platforma do zarządzania danymi, swoje działanie opiera na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji. Jej główną zaletą jest pełna integracja ze wszystkimi repozytoriami danych jak współdzielone dyski, pamięć masowa, ECM, poczta e-mail, a także z pozostałymi aplikacjami firmy. Dzięki temu system automatycznie przechwytuje wszelkie dane, co umożliwia swobodny przepływ informacji w przedsiębiorstwie, a także automatyzuje proces wprowadzania kolejnych danych – mówi Andrzej Marchewka, Iron Mountain Polska.
Wdrożenie platform do zarządzania treścią pozwoli uporządkować i uzyskać każdą potrzebną informację z zasobów przedsiębiorstwa w zaledwie kilka sekund. Dodatkowo rozwiązanie pozwoli również na porównywanie, łączenie i analizę otrzymanych danych. Wykorzystanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji pozwoli przynieść firmie widoczne korzyści, z których najważniejszą jest oszczędność czasu pracowników i funduszy całej firmy.
O Iron Mountain Polska: |
Iron Mountain Polska to lider rynku zarządzania informacją, archiwizacji i digitalizacji dokumentów. Zapewnia kompleksową obsługę firm w zakresie: consultingu procesów po stronie klienta, cyklu życia dokumentów w organizacji oraz ich digitalizacji. Jest także dostawcą systemów do zarządzania procesami oraz informacją w efektywny i bezpieczny sposób. Prowadzi działania z zakresu bezpiecznego przechowywania, składowania, archiwizacji oraz niszczenia dokumentacji tradycyjnej, cyfrowej jak i zużytego sprzętu IT. Firma oferuje dedykowane rozwiązania sektorowe, m.in.: dla branży finansowej i ubezpieczeniowej, służby zdrowia, kancelarii prawnych, a także instytucji publicznych oraz firm geodezyjnych i kartograficznych.
Iron Mountain Polska to 25 lat doświadczenia, ponad 1800 klientów, a także 9 milionów przechowywanych pudeł z dokumentami i prawie 100 milionów skanowanych stron rocznie.
Iron Mountain Polska jest częścią Iron Mountain Inc. – globalnego lidera w branży zarządzania informacją, założonego w 1951 roku w Livingstone w USA. Firma działa w kilkudziesięciu krajach na 5 kontynentach i notowana jest na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (IRM).
Więcej informacji na temat Iron Mountain można znaleźć na stronie www.ironmountain.pl
[1] IDC, The CIO’s Guide to Future IT: Thriving as a Digital Enterprise
[2] IDC 2021
[3] Elastic.co, Unified search for finding workplace content
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis