Jeden telefon co dwie minuty, czyli jak niszczyliśmy telefony w 2021 roku

foto: pixabay
Według danych firmy Digital Care, oferującej produkty ochronne dla smartfonów, najwięcej telefonów niszczymy w okresie wakacyjnym, gdy są one bardziej narażone nie tylko na uszkodzenia mechaniczne, ale również na zalanie. W ciągu całego roku aż 90 procent napraw zrealizowanych przez firmę dotyczy ekranów, a pozostałe 10 proc. stanowią zalania oraz problemy z głośnikami. Oto co jeszcze wiemy o uszkodzeniach i naprawach przeprowadzonych w minionym roku.

Klienci firmy Digital Care w ubiegłym roku zgłaszali uszkodzenie swojego smartfona co dwie minuty. Najwięcej napraw zostało wykonanych w okresie wakacyjnym oraz w styczniu.
Grafika_1.png

Z naszych danych wynika, że najspokojniejszym miesiącem pod kątem napraw jest grudzień. Wielu klientów, poddaje się zakupowej gorączce i woli poczekać z naprawą do stycznia, kiedy liczba rejestrowanych przez nas uszkodzeń wzrasta. Kolejny skok odnotowujemy w okresie letnim. W lipcu i sierpniu aż o 33 procent wzrasta ryzyko zalania wodą, a o 11 procent ryzyko uszkodzenia mechanicznego. W tym czasie często trafiają do nas również urządzenia z mikrofonami zatkanymi piaskiem, co jest efektem nieodpowiedniego zabezpieczenia telefonu podczas plażowania. Otrzymujemy też sprzęt, który był przypadkowo wyprany w pralce albo spadł z dużej wysokości. Przyczyny uszkodzeń są naprawdę różne, a wiele z nich, pomimo 10-letniego doświadczenia Digital Care, wciąż nas zaskakuje.

Maciej Sierakowski, Key Account Director z Digital Care.

Polacy najczęściej niszczą swoje Samsungi
Według danych Canalys, pięciu największych dostawców smartfonów Polsce w III kwartale 2021 to Samsung i Xiaomi (po 28%), Oppo (11%), Lenovo i Apple (po 8%). Nie dziwi więc fakt, że to właśnie aparaty tych marek najczęściej trafiały do naprawy. W 2021 roku klienci Digital Care oddawali do naprawy przede wszystkim telefony marki Samsung, Huawei, Xiaomi i Apple. Najczęściej przekazywali modele Samsung Galaxy A50 i A51 oraz Huawei P30 Lite.
Grafika_2.png
A kto najczęściej oddawał telefony do naprawy? Prym wiodła Warszawa, a na kolejnych miejscach znalazły się Wrocław, Poznań, Łódź, Kraków, Gdańsk i aglomeracja śląska.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.