Jakie usprawnienia w komunikacji z klientami wdrożyli deweloperzy?

Jakie formy komunikacji wprowadzili deweloperzy mieszkaniowi? W jaki sposób firmy rozszerzyły swoją aktywność w sieci? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości Dompress.pl.

 

Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.  

Obostrzenia wprowadzone w związku z sytuacją spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa zmieniły kierunek naszych działań i sposób komunikacji z klientami. Obecnie obsługa klienta odbywa się głównie online. Wprowadziliśmy możliwość wideorozmów z doradcą oraz zdalnego podpisywania umów rezerwacyjnych. Dodatkowo klient może porozmawiać z doradcą poprzez czat dostępny na stronie internetowej. Planujemy wprowadzenie kolejnych zmian, które ułatwią komunikację. Należy jednak podkreślić, że zakup mieszkania to jedna z poważniejszych decyzji w życiu, a wprowadzone usprawnienia mogą w niektórych sytuacjach nie zastąpić wizyty w biurze sprzedaży. Nasze biura są otwarte dla klientów, przy zachowaniu zalecanych środków ostrożności.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal

Mając na celu troskę o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników wprowadziliśmy zmiany związane z obsługą osób zainteresowanych zakupem mieszkania. Nasi pracownicy oczywiście nadal są do dyspozycji w standardowych godzinach, jednak zachęcamy klientów do kontaktu drogą telefoniczną lub mailową. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom nabywców wprowadziliśmy także szereg ułatwień m.in. spotkania z doradcą w formie wideorozmowy. Dynamiczny rozwój sytuacji może jeszcze silniej wpływać na zachowania i oczekiwania klientów oraz przyczynić się do dalszej digitalizacji procesu sprzedaży.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Tryb pracy w naszym przypadku nie uległ zasadniczej zmianie. Jesteśmy dostępni dla klientów w każdej formie: drogą mailową, telefoniczną, czy przez aplikacje wizualne oraz w biurach sprzedaży, gdzie obowiązują środki ostrożności. Naturalnie, w trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników, zachęcamy do spotkań i rozmów online poprzez videokonferencje za pośrednictwem aplikacji Skype i interaktywnych spotkań na budowie. Handlowcy dysponują filmami z przykładowych lokali w standardzie deweloperskim. Na życzenie klienta, zaopatrzeni w kamerę, pokazują wnętrze budynku i plac budowy „na żywo”. Podczas prezentacji klienci mogą prowadzić rozmowę, zadawać pytania, poznawać najlepsze okazje z dziesiątek atrakcyjnych lokali w naszych inwestycjach: Bliska Wola Tower na warszawskiej Woli, Jerozolimskie Invest w Warszawie, gdzie mamy wykończone i wyposażone, gotowe do zamieszkania apartamenty, Willa Wiślana na Tarchominie, Stacja Centrum w Pruszkowie, Osiedle Tysiąclecia w Katowicach oraz Hanza Tower w Szczecinie. Ponadto jesteśmy aktywni w sieci, a uzupełnieniem jest komunikacja poprzez sms, mailing i za pośrednictwem strony internetowej.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

Dbając bezpieczeństwo klientów i pracowników na początku marca podjęliśmy decyzję o zamknięciu biur sprzedaży. Cały czas pozostajemy jednak aktywni. Nasi doradcy pracują zdalnie, a komunikacja z klientami odbywa się drogą mailową i telefoniczną. Możliwa jest także przez komunikatory internetowe. Rezerwacji mieszkań również można dokonać on-line.

Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska

Przede wszystkim bardzo mocno postawiliśmy na spotkania online, zarówno w procesach administracyjnych, jak i kontaktach z nabywcami. Pracujemy z naszymi klientami poprzez wirtualne biura sprzedaży, jednak w kluczowych kwestiach jesteśmy otwarci także na spotkania indywidulne. Od 4 maja w związku z dużym zapotrzebowaniem nabywców otworzyliśmy nasze biura sprzedaży także w wersji klasycznej z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i niezbędnych środków ochrony.

Edyta Kołodziej, dyrektor sprzedaży i marketingu w Nickel Development

Wbrew pozorom nie zmieniło się u nas tak wiele. Wcześniej stawialiśmy bardziej na spotkania bezpośrednie, ale i nie stroniliśmy od videokonferencji. Teraz po prostu robimy to częściej. Niezmiennie odbieramy telefony, po zapytaniach mailowych oddzwaniamy i zapraszamy na spotkania. Wcześniej zapraszaliśmy w pierwszej kolejności do biura sprzedaży, a teraz proponujemy spotkanie za pośrednictwem platform wideokonferencji: Google Hangouts, Skype i Zoom. Praktycznie wszystko, poza podpisaniem umów wymagających poświadczenia notarialnego, możemy wykonywać z użyciem komunikacji na odległość, w tym podpisywanie umów cywilnych, dzięki wdrożeniu platformy Autenti.

Od wprowadzenia blokady mamy jednak świadomość, że zupełnie inne doświadczenia są związane z prowadzeniem rozmów bezpośrednio, więc nie zrezygnowaliśmy z możliwości osobistego spotkania w biurze sprzedaży. Wprowadziliśmy wszystkie zalecane środki ostrożności. Dodaliśmy własne zasady bezpieczeństwa, ograniczyliśmy liczbę pracowników obecnych w biurze do maksymalnie trzech osób. Dysponujemy dużą salą konferencyjną, która pozwala zachować zalecany ponad dwumetrowy odstęp między ludźmi, więc można bez obaw przeprowadzić spotkanie. Znajduje się tam również urządzenie prezentujące cyfrową makietę, co również daje dodatkowe możliwości, z których klienci faktycznie korzystają.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Bardzo modnym słowem stało się ostatnio słowo „zdalny” jednak zdalna obsługa czy pewne etapy sprzedaży były realizowane zdalnie już od dawna. W obecnych czasach, nawet przed epidemią wielu klientów miało ograniczone możliwości czasowe, więc te sprawy, które mogliśmy realizowaliśmy z pomocą maila czy telefonu. Sprzedaż w naszej branży jest bardzo specyficzna i pewnych czynności nie da się wykonać bez osobistego spotkania. Wymagają tego umowa u notariusza czy odbiór lokalu.

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.