Jak wprowadzić polskie produkty do zagranicznych sieci handlowych?

Sieci zagraniczne obecne w Polsce od wielu lat prowadzą bardzo intensywne kampanie, jeśli chodzi o sprzedaż polskich produktów w swoich placówkach. Dana sieć podpisuje porozumienie i przekazuje informację do odpowiedników zagranicznych, które przejmują naszego kontrahenta – czyli negocjacje z rodzimą firmę przetwórczą. Wtedy pozostaje kwestia tego jak promować takie produkty. Najprostszym, a jednocześnie najlepiej trafiającym do konsumentów zagranicznych środkiem, są organizowane w sieciach handlowych „polskie dni”, we wszystkich krajach, w których zlokalizowane są sklepy.

– W ten sposób możliwe jest pokazanie jakości polskich produktów i ich ceny. Tak dowiaduje się o nich zagraniczny konsument – powiedziała serwisowi eNewsroom Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji – Poza tym Polska ma dobrze rozpracowaną kwestię współpracy z importerami, którzy również wykonują cześć tej pracy na rzecz polskich produktów. Kwestie marketingu i promocji pozostają oczywiście bardzo ważne i kosztowne. Bardzo wielu producentów nie stać na tak drogą kampanię w danej sieci zagranicą.

Dobrym, kompromisowym rozwiązaniem jest więc wprowadzenie na obce rynki polskiego produktu pod własną marką. Obniża to koszty reklamy, a jednocześnie dany towar wchodzi na nowy rynek w obcym kraju. Bardzo dobrze zagranicą sprzedają się polskie wyroby mleczne – jogurty i inne, pokrewne produkty. Słynne są nasze rodzime oscypki oraz ogórki. Swojego czasu firma TESCO realizowała dużą kampanię, jeśli chodzi o sprzedaż pomidorów. Obecnie sieć sklepów Biedronka, bardzo mocno inwestująca w produkty BIO, prowadzi działania, które mają je wprowadzić pod tą marką do Portugalii – podkreśliła Juszkiewicz.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.