Jak przenieść sklep internetowy, by nie stracić pozycji w wyszukiwarkach?

Migracja sklepu internetowego to zawsze spore wyzwanie. Niewłaściwie przeprowadzona może skutkować nie tylko problemami z działaniem sklepu, a tym samym możliwą utratą zysków, ale też kłopotami z widocznością serwisu w wynikach wyszukiwania. Jak przenieść sklep internetowy, aby nie stracić pozycji w rankingu Google?

Migracja e-sklepu a pozycje w wyszukiwarkach

Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronach pomocy Google, przeindeksowanie nowej witryny średnio trwa kilka tygodni. W tym czasie możliwe są wahania pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli migracja zostanie przeprowadzona w prawidłowy sposób, wówczas większość fraz bez problemu wraca na swoje poprzednie (a niekiedy nawet wyższe) pozycje. Niestety, nieumiejętne przeniesienie serwisu może skutkować błędami, które mają wpływ na utratę pozycji. Jak przenieść sklep internetowy w taki sposób, aby zapobiec wspomnianym kłopotom? Sprawdź tutaj: https://www.idosell.com/pl/migracja/.

Błędy podczas przenoszenia sklepu

Aby wiedzieć, jak przenieść sklep internetowy w prawidłowy sposób, najpierw warto poznać najczęstsze błędy popełniane podczas migracji. Podstawowym błędem jest brak przekierowań starych adresów URL na nowe adresy albo nieprawidłowe wykonanie przekierowania. Ponadto częstym błędem jest też brak optymalizacji onsite SEO na nowej stronie internetowej oraz drastyczna zmiana drzewa kategorii, w tym również istotne zmniejszenie liczby kategorii w drzewie. Nierzadko zdarza się też, że na nową stronę nie zostają przeniesione wszystkie treści ze starej wersji sklepu, np. artykuły blogowe.

Optymalizacja sklepu przed wdrożeniem

Aby proces migracji przebiegł bez zarzutu i nie skutkował spadkami pozycji, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Jak przenieść sklep internetowy? Przede wszystkim należy zoptymalizować witrynę pod kątem SEO jeszcze przed jej wdrożeniem. Podstawą jest przeniesienie najważniejszych elementów ze starej wersji sklepu na nową. Ponadto warto zwrócić uwagę na treści – strona powinna być bogata w merytoryczny i unikalny content ze słowami kluczowymi. Należy też przenieść title i meta description znajdujące się na każdej z podstron. Warto zadbać o optymalizację kodu, aby był on przyjazny dla wyszukiwarek. Ważne są zatem nagłówki h1-h3, linkowanie wewnętrzne, atrybuty alt na obrazkach oraz dane strukturalne. Wersję testową sklepu internetowego należy zablokować dla robotów Google w robots.txt, a następnie zdjąć blokadę w chwili migracji strony. Istotna jest też szybkość ładowania strony oraz to, czy witryna jest mobile friendly, czyli przyjazna dla komórek i tabletów.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.