Integracja i team building to wyzwanie współczesnych HR-owców. Co ciekawe, to sami pracownicy apelują do pracodawców o organizowanie wyjazdów, a spotkania w dużym gronie uznawane są za kluczowy benefit 2022 roku. Twierdzi tak aż 70 proc. pracowników[1]. Imprezy firmowe w górach cieszą się coraz większą popularnością. W jaki sposób zorganizować udany wyjazd? Ekspert ma dla nas kilka rad.
9 na 10 pracowników bierze udział w wyjazdach integracyjnych, a firmy organizują od 1 do 3 eventów rocznie. Jednorazowy budżet na osobę wynosi od 200 do nawet 400 złotych[2]. Przedstawiciele firm przyznają, że wyjazd integracyjny do świetna okazja do team buildingu i element employer branding. Polacy podczas pandemii docenili ciszę i spokój, a także czas spędzany na łonie natury. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się imprezy firmowe w górach.
Daj wybór pracownikom
Zdaniem eksperta warto dać wybór pracownikom, aby to oni zdecydowali, dokąd pragną pojechać.
– Podczas organizacji imprezy firmowej na początku dobrze zrobić ankietę wśród pracowników. Wyselekcjonujmy najciekawsze 2-3 miejsca w Polsce i pozwólmy zdecydować – podpowiada Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace. – Zauważamy coraz większe zainteresowanie imprezami firmowymi w górach. – zdradza Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy. – Wpływają do nas zapytania z całej Polski. Obecnie firmy cenią sobie ciszę i bliskość przyrody, a to może zagwarantować hotel położony z dala od wielkomiejskiego gwaru. Ogromną rolę odgrywa lokalność oraz jakość i naturalne pochodzenie produktów serwowanych podczas śniadań czy obiadów. Firmy coraz częściej organizują także warsztaty kulinarne dla swoich pracowników, podczas których wykorzystują lokalne produkty charakterystyczne dla danego regionu.
Postaw na dobrze zlokalizowany obiekt
W dzisiejszym, zabieganym świecie, czas odgrywa kluczową rolę. I choć wielu pracowników pragnie spędzić kilka dni w małej i spokojnej miejscowości, nadal zasadnicze znaczenie ma lokalizacja danego hotelu. Wybieraj zatem obiekty, do których będzie dobry dojazd. W trendzie na pewno nie będą duże miasta. Sprawdź także, czy w okolicy znajduje się zbiornik wodny, a także jakie lokalne atrakcje może wam zaproponować dany obiekt.
– Hotele położone na wsi cieszą się ogromną popularnością. Wiele osób pragnie integracji ze współpracownikami, a jednocześnie unika zatłoczonych miejsc. Bezpieczeństwo odgrywa kluczową rolę podczas wyboru odpowiedniego obiektu na integrację. – zwraca uwagę ekspertka z Commplace. – Hotele położne tuż obok popularnych kurortów to strzał w dziesiątkę. Wieczorami można postawić na integrację we własnym gronie w otoczeniu przyrody, zaś za dnia zapewnić atrakcje w pobliskiej, większej miejscowości – dodaje Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy, w którym zorganizowano już ponad 1000 imprez.
Motyw i klimat
Imprezy firmowe w górach to doskonała okazja do tego, aby zmotywować pracowników do wspólnej zabawy. Wybierz odpowiedni motyw wspólnego wieczoru. Poinformuj pracowników, co proponujesz i co możesz im zaoferować na miejscu. Decydując się na integrację w górach zimą, możesz zorganizować np. wieczorny kulig i swojską biesiadę przy akompaniamencie lokalnej kapeli.
Imprezy integracyjne to świetne doświadczenie dla pracowników i pracodawców. Pozwalają zmotywować do pracy i umożliwiają budowanie wspólnych wspomnień. Pamiętaj jednak, aby harmonogram wyjazdu nie był zbyt napięty. Pozwól swoim pracownikom na odpoczynek i cieszenie się chwilami spędzonymi w pięknych okolicznościach przyrody.
[1] Dane Pracuj.pl
[2] Dane Briefly
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis