Elektroniczne rozwiązania wsparciem w interakcjach z klientami

foto: pixabay

Rynek handlu detalicznego bardzo dynamicznie ewoluuje, dlatego detaliści mierzą się z nie małym wyzwaniem, starając się sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów. Należy przyznać, że swoista to „próba ogniowa”, szczególnie w obliczu dużej konkurencji na rynku, licznych problemów logistycznych oraz rosnących kosztów. Nowe technologie dostarczają przedsiębiorcom możliwość dotarcia do klienta, a odpowiednio dostosowane i wdrożone rozwiązania znacznie przyspieszają serie procesów w firmie, uwalniając przy tym kapitał ludzki – który jest szczególnie istotny w tych czasach. Szukając rozwiązań, które nie tylko pozwolą zapewnić lepsze doświadczenia w trakcie zakupów, ale również odciążą zatrudnionych, detaliści coraz częściej sięgają po innowacyjne narzędzia.

 

Aż trzy na pięć małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego (59%) zainwestowało (lub zamierza to wkrótce zrobić) w rozwiązania do zdalnego drukowania lub skanowania – wynika z raportu „Technologia w handlu detalicznym – Cyfrowa transformacja biznesu” opracowanego przez Brother. Mobilność pracowników jest szczególnie istotna w tej branży, umożliwia nie tylko sprzedaż i wydawanie paragonów w dowolnym miejscu w sklepie, ale również pomaga utrzymać płynną obsługę klientów, ograniczając kolejki do kasy i zwiększając przy tym prawdopodobieństwo zakupu produktów przez klienta. Szukając innowacji technologicznych, które mogą ułatwić proces nabywania towarów, detaliści mogą korzystać z rozwiązań, które już dobrze znają.

 

Etykiety, to podstawowe ogniwo łączące sklepy i magazyny umożliwiające przedsiębiorstwom efektywne zarządzanie zasobami. Scentralizowany system do druku etykiet pozwala na tworzenie szablonów standardowych oznaczeń cenowych, dzięki czemu możliwe jest odgórne zarządzanie ceną produktu w całej sieci. Dzięki temu odciąża się poszczególne sklepy, unikając czasochłonnego konfigurowania – ten model wspiera również zarządzanie zapasami magazynowymi, zwłaszcza gdy jest zintegrowany z innymi systemami – można wtedy monitorować stany magazynowe. Inteligentne rozwiązania w zakresie drukowania zwiększają wydajność i oszczędzają czas pracowników, którzy dzięki temu mogą skoncentrować się na klientach.  Warto zauważyć, że detaliści, szczególnie w sektorze spożywczym, wprowadzili technologie skanowania produktów w czasie rzeczywistym, to znaczy w trakcie zdejmowania produktów z półki i wkładania do koszyka.

 

To rozwiązanie umożliwia klientom skanowanie produktów na bieżąco, szybką płatność i wyjście ze sklepu. Podobnie jak mobilne kasy, ten sposób działania eliminuje kolejki do punktów kasowych, co w dobie dystansu społecznego jest niezwykle cenne. Również sprzedawcy detaliczni i ich pracownicy zostają uwolnieni od żmudnego skanowania produktów przy kasie, dzięki czemu mogą wykonać inne czynności. Może to pozytywnie wpłynąć na obsługę klienta, proces uzupełniania półek sklepowych oraz dostosowywanie powierzchni sklepowej. Zdalne drukowanie i skanowanie pomaga również w szybkim oraz łatwym aktualizowaniu etykiet. Na oznaczeniach można umieszczać informacje o zawartości alergenów, datach ważności lub promocjach, co wspiera sam proces sprzedaży” – komentuje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

 

Warto zauważyć, że niektóre biznesy idą o krok dalej, inwestując w pełni elektroniczne paragony i etykiety. Jesteśmy świadkami gwałtownego wzrostu popularności paragonów elektronicznych. Aż 91% małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego już wdrożyło to rozwiązanie lub rozważa taką inwestycję w ciągu najbliższych trzech lat. Elektroniczne paragony mogą wspierać założenia zrównoważonego rozwoju, ale również bardziej angażować klientów już po zakupie. Takie rozwiązanie może dostarczyć klientom przydatnych informacji oraz pozwala uniknąć potencjalnie niehigienicznej wymiany w czasach, gdy zachowanie dystansu społecznego jest na pierwszym planie.

 

Formaty elektroniczne znacznie ułatwiają reagowanie na potrzeby klientów w czasie rzeczywistym, co pozwala sprzedawcom detalicznym lepiej zrozumieć sam proces zakupowy konsumentów oraz wprowadzić ukierunkowany marketing. Etykiety elektroniczne będą coraz częściej stosowane na rynku, wynika to z faktu, że są bardzo praktyczne i intuicyjne w obsłudze – można je łatwo i odgórnie aktualizować, tak aby odzwierciedlały zmiany popytu w czasie rzeczywistym. Dodatkowo „inteligentne etykiety” mogą dostarczać kluczowych informacji np. poprzez umieszczony na nich kod QR, który przy zeskanowaniu przez klienta pokaże dodatkowe dane przydatne przy podjęciu decyzji zakupowej. Śledząc najnowsze trendy i umiejętnie je wykorzystując, można osiągnąć znacznie wyższe zyski, usprawnić pracę personelu oraz umocnić pozycję biznesu na rynku.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.