Będą czerwone kartki dla serwisów społecznościowych?

foto: pixabay

RODO ustanawia jednolite środowisko prawne, dlatego jest pomocą, a nie przeszkodą dla przedsiębiorców. Zwłaszcza w serwisach społecznościowych nie było precyzyjnie wiadomo kto i na jakich zasadach gromadzi oraz udostępnia dane użytkowników.

– Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, czyli RODO, jest jak boisko piłkarskie, na którym wszyscy zawodnicy grają według jednolitych reguł i wiedzą za co mogą otrzymać czerwoną kartkę – mówi w rozmowie z MarketNews24 Paweł Gruszecki, radca prawny, szef Praktyki Nowych Technologii i Telekomunikacji Kochański Zięba i Partnerzy (KZP), partner w tej kancelarii prawniczej.

Szczególnie wiele wątpliwości wywołało wykorzystanie aplikacji w ramach platform społecznościowych. Dyskusja na takie tematy wywołała duże zainteresowanie dopiero, gdy 33 miliarder Mark Zuckerberg pojawił się na przesłuchaniu w amerykańskim Senacie, by zeznawać w sprawie naruszeń prawa do prywatności użytkowników Facebooka, co było konsekwencją afery z firmą Cambridge Analytica.

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*