Alumetal opublikował strategię spółki

Początek tygodnia przyniósł 0,7% spadek WIG, a o ponad 1% zniżkował WIG20, przy niskich obrotach (najniższe obroty na szerokim rynku od lutego). Na rynkach zachodnioeuropejskich sesja upłynęła pod znakiem niewielkiej zmienności i niedużych zmian na zamknięciu, podobnie zresztą było w Stanach Zjednoczonych.

Po zamknięciu sesji, Alumetal opublikował strategię spółki na lata 2018 – 2022, w której zakłada się m.in. średnioroczny wzrost EBITDA w tym okresie o 10%. Dla porównania, jednym z warunków przegłosowanego w listopadzie zeszłego roku na NWZ spółki programu motywacyjnego jest osiągnięcie w 2018 r. EBITDA na poziomie ok. 117,4 mln zł, w 2019 r. – ok. 129,1 mln zł, zaś w 2020 r. – ok. 145,2 mln zł. W 2017 r. spółka osiągnęła ok. 97 mln zł EBITDA, wobec tego średnioroczny wzrost EBITDA w latach 2018, 2019 i 2020, bazując na założeniach programu motywacyjnego i wynikach roku 2017, wynosić miałby ok. 14,4%. Spółka w opublikowanej strategii podała także m.in., iż planuje się zwiększenie wolumenu sprzedaży wyrobów do ponad 250 tys. ton w 2022 r. (co oznaczałoby ponad 42% wzrost względem sprzedanej zewnętrznym odbiorcom ilości wyrobów w 2017 r. oraz CAGR rzędu 7,3%). Ponadto, spółka poinformowała o modyfikacji polityki dywidendowej, zwiększając założony poziom wypłaty dywidendy z 50% do min. 70% znormalizowanego skonsolidowanego zysku netto.

W kalendarium na dziś uwagę zwracają dane z krajowej gospodarki o dynamice zatrudnienia i wynagrodzeń w sektorze przedsiębiorstw (rosnące wynagrodzenia od dłuższego czasu wpływają negatywnie na marże spółek, ale nie przekładają się póki co na istotniejszą presję inflacyjną), a z gospodarki amerykańskiej – dynamika czerwcowej produkcji przemysłowej. Dziś także prezes FED, Jerome Powell, wystąpi przed amerykańskim Kongresem. /Paweł Szewczyk/

BM Alior Bank

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.