Obecnie w Polsce jest 28,2 mln internautów, którzy korzystają z e-maili. Jak wynika z raportu „Jakie e-maile chcą otrzymywać od Ciebie klienci w 2021 roku?” ExpertSender, 31 proc. ankietowanych posiada tylko jedną, prywatną skrzynkę e-mailową. Z e-maili chętnie korzysta e-commerce. Oferty, które badani dostają e-mailowo, prawie połowa badanych czyta kilka razy dziennie. Dla 53 proc. oferty przesyłane e-mailem są spamem. Aż 48 proc. osób nie otwiera wiadomości z folderu SPAM.
E-mail jest najwygodniejszym, najtańszym i najlepiej konwertującym kanałem zarówno do pozyskiwania nowych, jak i utrzymywania istniejących klientów. A jego wydajność w 2021 roku – drugim roku pandemicznych obostrzeń, w którym wiele firm zmuszona będzie ograniczyć marketingowe wydatki – będzie wręcz podwójnie atrakcyjna – mówi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.
E-mailowe realia
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ExpertSender, aż ⅔ Polaków korzysta z więcej niż jednego prywatnego adresu e-mail. Ponad 40 proc. osób ankietowanych ma dwa, 31 proc. jedno, a 26 proc. od trzech do pięciu kont e-mailowych. Co ciekawe prawie 2 proc. osób ma ponad 6 e-maili. Dodatkowo 47 proc. badanych kilka razy dziennie czyta oferty przesyłane na e-maila, 27 proc. robi to raz dziennie. Tylko 4 proc. nie robi tego wcale.
Ponad 60 proc. ankietowanych subskrybuje newslettery, a 70 proc. wie, że na ich e-maile trafiają oferty specjalne, których mogą nie spotkać w żadnym innym miejscu. Warto też zauważyć, że na współczynnik otwarć ogromny wpływ ma temat wiadomości – aż 79 proc. stwierdziło, że on determinuje otwarcie e-wiadomości.
Lubiane wiadomości e-mail
Według raportu, aż 76 proc. ankietowanych chciałoby odbierać tylko oferty, które ich interesują. Ponad 1/3 badanych twierdzi, że odkąd ogłoszono pandemię, korzysta z ofert przesyłanych e-mailem częściej niż przedtem. Co ciekawe, jeśli niechciana wiadomość e-mail trafi do spamu, wtedy otwiera ją aż ponad połowa osób.
Aż 86 proc. wie, że treść e-maila, którego otrzymuje, może być dopasowana do ich preferencji. Co więcej, 61 proc. znacznie chętniej czyta takie wiadomości. Mimo to ankietowanym zdarza się anulować subskrypcję newslettera. Potwierdziło to 64 proc. osób, a 88 proc. osób wie, że ma do tego prawo.
E-mail stał się codzienną intymną relacją marki z klientem, który świadomie angażuje się w przesyłane treści i zna korzyści związane z kierowaną do niego komunikacją. Według badania, aż 77 proc. osób otrzymuje maile od swoich ulubionych marek. Daje to ogromne możliwości – podsumowuje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender
Z raportem ExpertSender można zapoznać się tutaj, są to wyniki badania zrealizowanego w listopadzie 2020 na grupie 500 osób metodą CAWI. Próba reprezentatywna.
ExpertSender tworzy kampanie e-mail od ponad 12. lat. Firma stworzyła elastyczne i stabilne narzędzie, które za pomocą wysyłki zautomatyzowanych kampanii marketingowych pozwala zwiększać sprzedaż w e-commerce dzięki wielokanałowej komunikacji z klientami, opartej na danych. Swoje pierwsze kroki stawiała w USA, żeby po kilku latach zacząć działać na rodzimym rynku. Obecnie dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie na zlecenie ponad 1000 marek na całym świecie.
Firma współpracuje z takimi markami jak: Answear, 4F, Venezia, Victoria’s Secret, Vans, Leroy Merlin, Media Markt, Starbucks, Mitsubishi, Citroen, Michelin, Seat, Peugeot, ING, Axa, Idea Bank, TUI, National Geographic, wakacje.pl, nocowanie.pl.
Więcej informacji:
https://www.facebook.com/ExpertSender
https://pl.linkedin.com/company/expertsender
https://twitter.com/expertsender
https://www.youtube.com/channel/UCxD14r4eN501qkXrjUmJHtw
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis